Юзабіліті тестування: чому воно необхідне і як правильно проводити чому воно необхідно і як правильно проводити
Більше 48% користувачів вважають хороший дизайн показником надійності бізнесу, а на те, щоб сформувати першу думку про інтерфейс, за даними Google, людині потрібно лише 1,7 секунди. Тому usability тестування стає невід’ємною частиною у розробці сайту, мобільного додатка та будь-якого іншого програмного продукту.
За визначенням, тестування юзабіліті — це оцінка зручності проєкту кінцевого споживача. Фактично, воно дає можливість розробникам та маркетологам поглянути на продукт очима кінцевого користувача, щоб оцінити його відповідність очікуванням людини та визначити проблемні місця в інтерфейсі.
Етапи проведення юзабіліті-тестування AVADA-MEDIA
Для отримання достовірних результатів, юзабіліті тестування сайту або програми має виконуватись відповідно до конкретних планів. Можна виділити шість основних етапів проведення дослідження.
Кожне тестування повинно мати ціль, тому на першому етапі важливо визначити, що саме перевірятиметься. Наприклад, метою може бути:
Найчастіше тестування юзабіліті проводиться методом чорної скриньки — коли проєкт аналізується лише з погляду користувача, без знань про внутрішній пристрій програмного продукту. Існує кілька поширених способів проведення тестів:
Розробники, дизайнери та маркетологи, глибоко знайомі з продуктом, часто не можуть об’єктивно оцінити зручність інтерфейсу. Тому для проведення юзабіліті-тестів залучаються тестувальники або фокус-групи зі сторонніх осіб, які вперше бачать інтерфейс.
Також, для отримання достовірних результатів, варто віддати перевагу респондентам, які є цільовою аудиторією програмного продукту, або схожі на майбутніх реальних користувачів за основними характеристиками:
Сценарій тестування – це завдання, яке будуть виконувати респонденти в рамках проведення дослідження. Щоб отримати коректні та об’єктивні відгуки, рекомендуємо відмовитись від докладних інструкцій, оскільки вони можуть вплинути на результат. Краще давати користувачам проблему, наприклад, замовити конкретний товар, і дати їм повну свободу дій при роботі з інтерфейсом.
Поставлені завдання можуть бути двох видів:
Обидва підходи є цінними для перевірки юзабіліті, і можуть використовуватись у потрібній послідовності для найбільш детального дослідження.
Якщо проводиться очне тестування, перед початком дослідження з кожним респондентом потрібно провести діалог та пояснити завдання та цілі перевірки.
Важливо дати людині зрозуміти, що тестуються не його особисті навички, а зручність інтерфейсу. При цьому рекомендуємо уникати вживання професійної термінології та питань, що наводять, які надалі можуть вплинути на результат.
За підсумками тестування можна визначити сильні сторони проєкту, загальні побажання користувачів та проблеми, які необхідно усунути.
Далі виявлені баги групуються за спорідненою ознакою, і складається їхній рейтинг за шкалою:
Такий рейтинг допоможе правильно розставити пріоритети у виправленні багів.
Юзабіліті тестування в AVADA MEDIA Професійна розробка
Кожен продукт, що розробляється в AVADA MEDIA, проходить повний цикл usability-тестування, завдяки ваші клієнти будуть користуватися надійним і зручним інтерфейсом, що не потребує доробок, відразу після релізу.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32