QUALITY ASSURANCE

Юзабіліті тестування: чому воно необхідне і як правильно проводити

Юзабіліті тестування: чому воно необхідне і як правильно проводити

чому воно необхідно і як правильно проводити

Юзабіліті тестування: чому воно необхідне і як правильно проводити чому воно необхідно і як правильно проводити

Більше 48% користувачів вважають хороший дизайн показником надійності бізнесу, а на те, щоб сформувати першу думку про інтерфейс, за даними Google, людині потрібно лише 1,7 секунди. Тому usability тестування стає невід’ємною частиною у розробці сайту, мобільного додатка та будь-якого іншого програмного продукту.

За визначенням, тестування юзабіліті — це оцінка зручності проєкту кінцевого споживача. Фактично, воно дає можливість розробникам та маркетологам поглянути на продукт очима кінцевого користувача, щоб оцінити його відповідність очікуванням людини та визначити проблемні місця в інтерфейсі.

Етапи проведення юзабіліті-тестування

AVADA-MEDIA

Етапи проведення юзабіліті-тестування AVADA-MEDIA

Для отримання достовірних результатів, юзабіліті тестування сайту або програми має виконуватись відповідно до конкретних планів. Можна виділити шість основних етапів проведення дослідження.

Крок №1. Визначення цілей

Кожне тестування повинно мати ціль, тому на першому етапі важливо визначити, що саме перевірятиметься. Наприклад, метою може бути:

  • Тестування швидкості завершення завдання. Перевірка того, чи може людина вчинити цільову дію за допомогою програмного продукту, і скільки дій їй потрібно для цього виконати.
  • Тестування навігації. Перевірка зручності переміщення користувача між різними розділами проєкту та коректності роботи кнопок та посилань.
  • GUI тестування. Перевірка графічного інтерфейсу.
  • Виявлення помилок. Виявлення багів в інтерфейсі та аналіз їх впливу на поведінку користувача.

Крок №2. Вибір способу юзабіліті-тестування

Найчастіше тестування юзабіліті проводиться методом чорної скриньки — коли проєкт аналізується лише з погляду користувача, без знань про внутрішній пристрій програмного продукту. Існує кілька поширених способів проведення тестів:

  • Віддалене тестування. Таке тестування може проводитися респондентами вдома чи робочому місці, без участі модератора.
  • Очне тестування. Проводиться за конкретним сценарієм. І тут респондент і модератор перебуває у одному приміщенні, і обговорюють питання у процесі проведення дослідження.
  • A/B тестування. Респондентам пропонується два варіанти програмного продукту, з яких вони вибирають найзручніший для себе.
  • Відстеження руху очей. Спеціальне ПЗ аналізує, куди дивиться користувач у процесі взаємодії з програмним продуктом. Це дозволяє визначити найоптимальніше розташування конкретних блоків.

Крок №3. Підбір респондентів

Розробники, дизайнери та маркетологи, глибоко знайомі з продуктом, часто не можуть об’єктивно оцінити зручність інтерфейсу. Тому для проведення юзабіліті-тестів залучаються тестувальники або фокус-групи зі сторонніх осіб, які вперше бачать інтерфейс.

Також, для отримання достовірних результатів, варто віддати перевагу респондентам, які є цільовою аудиторією програмного продукту, або схожі на майбутніх реальних користувачів за основними характеристиками:

  • вік;
  • стать;
  • місце проживання;
  • рівень освіти;
  • технічна підготовка;
  • сфера діяльності;
  • рівень прибутку.

Крок №4. Створення сценарію тестування

Сценарій тестування – це завдання, яке будуть виконувати респонденти в рамках проведення дослідження. Щоб отримати коректні та об’єктивні відгуки, рекомендуємо відмовитись від докладних інструкцій, оскільки вони можуть вплинути на результат. Краще давати користувачам проблему, наприклад, замовити конкретний товар, і дати їм повну свободу дій при роботі з інтерфейсом.

Поставлені завдання можуть бути двох видів:

  • відкриті – дозволяють спостерігати, як респонденти взаємодіють з інтерфейсом;
  • закриті – підходять для тестування конкретних функцій програмного продукту.

Обидва підходи є цінними для перевірки юзабіліті, і можуть використовуватись у потрібній послідовності для найбільш детального дослідження.

Крок №5. Проведення тесту

Якщо проводиться очне тестування, перед початком дослідження з кожним респондентом потрібно провести діалог та пояснити завдання та цілі перевірки.

Важливо дати людині зрозуміти, що тестуються не його особисті навички, а зручність інтерфейсу. При цьому рекомендуємо уникати вживання професійної термінології та питань, що наводять, які надалі можуть вплинути на результат.

Крок №6. Аналіз результату

За підсумками тестування можна визначити сильні сторони проєкту, загальні побажання користувачів та проблеми, які необхідно усунути.

Далі виявлені баги групуються за спорідненою ознакою, і складається їхній рейтинг за шкалою:

  1. Критичні помилки. Непрацюючі функції програмного продукту, через які користувачі не змогли завершити сценарій тестування.
  2. Серйозні помилки. Проблеми, які можуть вплинути на враження користувача, і через які він може перервати сесію. Наприклад, якщо посилання відкривається довше 10-15 секунд, людина може просто закрити вкладку та перейти на сайт конкурента.
  3. Мінорні помилки. Проблеми, що не надають глобального впливу на сценарій використання продукту, але виправлення яких покращить досвід відвідувача користувача.

Такий рейтинг допоможе правильно розставити пріоритети у виправленні багів.

Юзабіліті тестування в AVADA MEDIA

Професійна розробка

Юзабіліті тестування в AVADA MEDIA Професійна розробка

Кожен продукт, що розробляється в AVADA MEDIA, проходить повний цикл usability-тестування, завдяки ваші клієнти будуть користуватися надійним і зручним інтерфейсом, що не потребує доробок, відразу після релізу.

Останні роботи

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Наші клієнти

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Успішні проєкти створюються тільки командою

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12

Зв'яжіться з експертами

З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@
Файли cookies
Будь ласка, дозвольте використання cookies для більш ефективної роботи з сайтом