Ecommerce

Тренди в електронній комерції на 2025

Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Головні тренди та тенденції в eCommerce

Тренди в електронній комерції на 2025 рік Головні тренди та тенденції в eCommerce

Останніми роками електронна комерція переживає серйозні зміни, які зумовлені стрімким розвитком технологій. За даними Forbes, 78% компаній цієї галузі вже використовують або планують впровадити штучний інтелект, а згідно з дослідженням ARtillery Intelligence, 15-20% онлайн-магазинів активно інтегрують у свої процеси технології доповненої та віртуальної реальності (AR/VR). Ці напрямки обіцяють посісти лідируючі позиції у 2025 році, що істотно трансформує взаємодію між бізнесом і покупцями. Прогнози підтверджують, що ШІ стане ключовим драйвером зростання в e-commerce: за оцінками, до 2030 року ринок електронної комерції з використанням штучного інтелекту сягне $16,8 млрд, демонструючи середньорічний темп зростання (CAGR) у 15,7% з 2024 до 2032 року.

Однак технології – це лише частина майбутніх змін. Власникам онлайн-магазинів важливо враховувати й інші значущі тенденції, як-от еко-тренд, зростання популярності продажів за передплатою, особливо у США, а також збільшення кількості способів оплати.

Ці фактори демонструють, що успішна адаптація до змін вимагає від бізнесу впровадження інновацій та гнучкості в підходах до купівельних уподобань. Тому ми пропонуємо детальніше розглянути, що чекає на галузь у найближчому майбутньому.

Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Штучний інтелект в інтернет-магазинах

ШІ в eCommerce

Штучний інтелект в інтернет-магазинах ШІ в eCommerce

Топові інтернет-магазини, такі як Amazon, eBay, Alibaba і багато інших – уже активно використовують технологію штучного інтелекту. Наприклад, в Amazon алгоритми ШІ аналізують призначену для користувача поведінку кожного відвідувача і пропонують їм персональні рекомендації, а Alibaba впровадив «онлайн примірочні» на базі комп’ютерного зору (CV), які повністю замінюють шоуруми і допомагають клієнтам визначитися з вибором.

Якщо розібратися глибше, то існують десятки способів застосування ШІ в електронній комерції. Ось основні з них:

  • Персоналізація купівельного досвіду. Система аналізує поведінку кожного клієнта, включно з історією переглядів, покупок і вподобань, щоб пропонувати саме ті товари та послуги, які найбільше відповідають його інтересам. Наприклад, алгоритми можуть формувати рекомендації на основі попередніх покупок або поведінки користувачів зі схожими смаками, що підвищує ймовірність успішного продажу. Також ШІ може адаптувати рекламу під геолокацію клієнта, створювати персоналізовані розсилки та інше. За даними дослідження Barilliance такий підхід здатний збільшити дохід онлайн-маркетплейсів на 31% і більше.
  • Аналіз даних і управління попитом. ШІ аналізує відгуки клієнтів, час перегляду товарів, історію продажів, сезонні коливання та інші події, допомагаючи магазинам точніше прогнозувати тренди й уникати надлишку або дефіциту товарів. Це покращує управління запасами і дає змогу своєчасно адаптувати асортимент під поточні потреби клієнтів. Крім того, штучний інтелект допомагає оптимізувати логістику, що скорочує терміни доставки і покращує клієнтський досвід.
  • Автоматизація обслуговування клієнтів. Найбільш популярне і затребуване рішення в цьому контексті – чат-боти на основі штучного інтелекту.

Згідно з прогнозами Gartner, до 2026 року впровадження ШІ скоротить витрати на обслуговування клієнтів на 20-30%, а дослідники з Servion Global Solutions переконані, що вже у 2025 році алгоритми ШІ оброблятимуть до 95% взаємодій з покупцями в електронній комерції.

  • Аналіз ЦА та підбір маркетингових стратегій. Штучний інтелект ефективно сегментує аудиторію за різними параметрами, такими як вік, стать, геолокація та інтереси. Для кожної групи він може прогнозувати поведінку і підбирати найбільш ефективні маркетингові інструменти. Наприклад, одній групі клієнтів підійде реклама в Instagram або TikTok, а іншій – контекстна реклама. Це робить таргетинг точнішим і підвищує віддачу від маркетингових кампаній.
  • Запобігання шахрайським діям. Забезпечення кібербезпеки особливо важливе в контексті фінансових операцій, які є невід’ємною частиною будь-якого інтернет-магазину. Згідно з даними Juniper Research, впровадження ШІ загалом дасть змогу знизити збитки бізнесу більш ніж на $1 трильйон і запобігти до 40% шахрайських дій. При цьому середньорічний темп зростання використання ШІ в кібербезпеці до 2025 року досягне 23,6%.
  • Покращена візуалізація продукту. Використання штучного інтелекту допомагає брендам значно економити ресурси на створення візуального контенту. Замість дорогих і довгих фотосесій компанії можуть генерувати деталізовані 3D-моделі та анімації товарів за допомогою ШІ. Це не тільки прискорює процес виведення нових продуктів на ринок, а й дає змогу пропонувати клієнтам більш якісні та інтерактивні візуалізації. Наприклад, компанія Levi’s почала використовувати віртуальні моделі на базі ШІ, щоб продемонструвати більше різноманітності своїх товарів.
Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Основні напрямки ШІ для eCommerce

Види штучного інтелекту

Основні напрямки ШІ для eCommerce Види штучного інтелекту

Існують різні види штучного інтелекту, які так чи інакше застосовуються в різних секторах бізнесу. Якщо ж говорити конкретно про електронну комерцію, то тут найбільш популярними і затребуваними напрямками ШІ є:

  • Комп’ютерний зір (CV). Технологія дає змогу штучному інтелекту розпізнавати й аналізувати візуальну інформацію, таку як фотографії та відео. CV може використовуватися як у клієнтському обслуговуванні – наприклад, для пошуку товарів за завантаженим зображенням або створення віртуальної примірочної, так і в складській логістиці – для аналізу залишків товарів.
  • Розуміння тексту природною мовою (NLU). Ця технологія дає змогу ШІ краще розуміти запити клієнтів, надавати точні відповіді та аналізувати текстову інформацію.

Наприклад, алгоритми NLU використовуються в чат-ботах для спілкування з користувачами, а також для аналізу коментарів і відгуків, щоб бізнес міг своєчасно покращувати свої товари і послуги.

  • Віртуальні агенти та розмовні інтерфейси. Такі інструменти допомагають клієнтам на всіх етапах взаємодії з інтернет-магазином: від вибору товарів до оформлення замовлення. Віртуальні агенти забезпечують швидкий і точний супровід, покращуючи користувацький досвід і підвищуючи лояльність клієнтів.
  • Глибоке навчання. Здатність швидко навчатися дає змогу штучному інтелекту робити точніші прогнози, ґрунтовані на даних, а також надавати відвідувачам точні та релевантні рекомендації.
Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Технологія доповненої реальності (AR) для інтернет-магазинів

AR в електронній комерції

Технологія доповненої реальності (AR) для інтернет-магазинів AR в електронній комерції

Якщо у 2023-2024 роках технологію доповненої реальності частіше використовували для розваги, то наступного року вона може стати одним з основних драйверів зростання індустрії електронної комерції. Дослідники з Deloitte Digital і Snap Inc провели опитування серед клієнтів інтернет-магазинів і дійшли висновку, що до 2025 року понад 4,3 млрд із них мають намір використовувати AR під час онлайн-покупок, оскільки ця технологія дає змогу краще уявляти, який вигляд матимуть товари або як вони функціонуватимуть у реальному житті.

Якщо порівнювати доповнену реальність із віртуальною (VR), то вона набагато простіше і швидше інтегрується в eCommerce, плюс для її використання користувачам не потрібні додаткові дорогі гаджети – цілком достатньо звичайної камери на смартфоні клієнта. Завдяки цьому AR вже активно використовують багато великих гравців, такі як Alibaba, Nike, IKEA та інші. Вивчивши їхній досвід, ми можемо виділити кілька основних варіантів реалізації доповненої реальності в eCommerce:

Віртуальна «примірочна». Дозволяє покупцям спробувати товар «на собі» до покупки. Наприклад, клієнти можуть побачити, як на них виглядатимуть окуляри, взуття, косметика або різні аксесуари, не виходячи з дому. Це особливо корисно для зниження відсотка повернень і підвищення впевненості в покупці. Таку функцію на основі AR використовують багато брендів, наприклад той самий Amazon, Ray Ban і Warby Parker.

Візуалізація меблів і предметів інтер’єру. Використовується для візуалізації меблів та інших предметів інтер’єру в реальному просторі. Наприклад, покупець може вибрати потрібну шафу, навести камеру смартфона на свою кімнату і подивитися, як вона впишеться в інтер’єр його квартири. Сьогодні таку опцію пропонує магазин IKEA.

Інтерактивний маркетинг для офлайн магазинів. AR дає змогу брендам створювати інтерактивний контент, доступний покупцям через камери їхніх смартфонів.

Наприклад, це можуть бути анімації, що оживають, або сюжетні історії, що розповідають про характеристики продукту, його використання або філософію бренду. Технологія працює за рахунок накладення цифрового контенту на зображення реального світу в режимі реального часу, що робить процес взаємодії з брендом захопливим і незабутнім. Таку концепцію успішно реалізувала компанія Nike у своєму додатку Play New AR.

Покрокові інструкції з візуальними ефектами. AR допомагає створювати докладні та наочні інструкції для складання меблів, налаштування складних пристроїв або використання косметики. Такі інструкції можуть включати 3D-моделі, голосові підказки та анімації з можливістю обертати зображення на 360 градусів. Це покращує клієнтський досвід і знижує кількість запитань до служби підтримки. Таку концепцію, наприклад, використовують бренди IKEA та BILT.

Таким чином доповнена реальність є важливим інструментом для eCommerce, і її ефективність також підтверджується різними дослідженнями. Згідно з даними Deloitte, клієнти, які використовують AR, на 30% частіше здійснюють покупки, оскільки вони відчувають більше впевненості у своєму виборі. Аналогічні висновки робить Business Review, вказуючи, що AR збільшує конверсію інтернет-магазинів на 20%. Крім того, AR залишається чудовим способом виділитися серед конкурентів, оскільки ця технологія ще не набула широкого поширення.

Проте тренд на AR поступається ШІ в популярності серед власників інтернет-магазинів з однієї причини – складність впровадження. Так, 52% опитаних підприємців заявляють, що хотіли б інтегрувати AR, але поки не мають достатніх ресурсів або технологій для цього. Наразі лише 15-20% онлайн-рітейлерів активно використовують AR, але очікується, що цей показник зросте найближчими роками.

Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Тренд на продажі за передплатою

Передплатна модель продажів

Тренд на продажі за передплатою Передплатна модель продажів

Продажі за передплатою в eCommerce продовжують стрімко розвиватися, демонструючи стійке зростання вже не тільки в США, а й у всьому світі. У 2024 році обсяг ринку підписок перевищив $43 млрд, а прогнозований середньорічний темп зростання становить 18%, тож якщо ви ще не використовуєте таку модель у своєму бізнесі – як мінімум до неї варто придивитися.

Сьогодні такому формату взаємодії з брендами надають перевагу здебільшого мілленіали та молодше покоління, а це основна аудиторія для більшості інтернет-магазинів. Причому продажі за підписками поширюються як на електронні послуги, так і на фізичні товари – доставка їжі, косметики, товарів для дому та інших.

Якщо ви розглядаєте впровадження моделі підписок у 2025 році, ми рекомендуємо врахувати три важливі моменти:

  • Необхідно провести максимальну персоналізацію пропозицій. У центрі уваги аналіз цільової аудиторії, її сегментація за інтересами і потребами, а також підбір ефективних маркетингових стратегій для кожної групи. До речі, для вирішення цих завдань найкраще використовувати ШІ.
  • Успішні передплатні моделі будуються на гнучкості. Щоб кожен клієнт міг вибрати для себе оптимальний варіант, пропонуйте тимчасові підписки, плани зі щомісячною або річною оплатою, акційні пропозиції зі знижкою, пробні періоди та інші формати.
  • Ще один важливий фактор – зручність управління планом. Простота зміни умов, можливість тимчасового призупинення або скасування підписки робить сервіс комфортним для клієнтів, підвищує їхню задоволеність і знижує кількість відмов.
Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Чому варто використовувати підписки в eCommerce

Переваги підписок

Чому варто використовувати підписки в eCommerce Переваги підписок

В умовах високої конкуренції та мінливого попиту, компаніям в eCommerce буває складно прогнозувати доходи й ефективно планувати фінанси, що стає серйозною перешкодою для їхнього розвитку. Передплатна модель дає змогу вирішити ці проблеми. Вона забезпечує стабільний грошовий потік і передбачуваність доходів, створюючи таким чином стійку основу для зростання бізнесу, навіть в умовах нестабільного ринку.

Крім того, підписки допомагають вибудовувати тісніші відносини з клієнтами. Регулярні платежі створюють відчуття сталості та зручності, що робить взаємодію з вашим брендом звичною частиною життя для покупців. Це збільшує ймовірність повторних покупок і формує довіру до компанії.

«Зелений тренд» в електронній комерції

Як використовувати «Зелений тренд»?

«Зелений тренд» в електронній комерції Як використовувати «Зелений тренд»?

У 2025 році екологічна свідомість користувачів перебуватиме на такому ж високому рівні. Дослідження McKinsey і NielsenIQ показують, що понад 60% покупців готові платити більше за продукцію в екологічному пакуванні, а 78% виявляють інтерес до ESG (Environmental, Social, Governance) ініціатив. При цьому компанії, які активно дотримуються принципів ESG, протягом останніх 5 років показують більше зростання – 28% за останні п’ять років проти 20% у тих, хто ігнорує цей тренд. З огляду на зацікавленість аудиторії у збереженні екології, ми вирішили розглянути варіанти впровадження «зеленого тренду» в електронну комерцію:

Створення лінійок екологічно чистих товарів. Це продукція, розробка і використання якої має мінімальний вплив на навколишнє середовище. Наприклад, останніми роками у споживачів дедалі більше довіри викликають органічні товари з сертифікацією USDA Organic, а також електрообладнання з маркуванням Energy Star, що сигналізує про знижене споживання енергії та низький екологічний слід.

Екологічне пакування. Використання перероблених і біорозкладних матеріалів допомагає знизити кількість відходів і підвищити довіру клієнтів. Наприклад, компанія Amazon впровадила програму Frustration-Free Packaging, яка спрощує процес розпакування і зменшує використання пластику, а такі бренди, як Unilever і Procter & Gamble, відмовилися від пластикових упаковок практично на 100%.

Перепродаж та оренда товарів. Опції перепродажу або оренди допомагають продовжити життєвий цикл продуктів і скоротити відходи. Наприклад, маркетплейс Zalando пропонує покупцям можливість купувати вживаний одяг, що відповідає запитам екологічно свідомих клієнтів.

Компенсація вуглецевого сліду. Багато компаній пропонують екологічні варіанти доставки, наприклад за допомогою велосипедів, електромобілів або через співпрацю з eco-friendly логістичними організаціями. Також бренди можуть інвестувати в проєкти із захисту довкілля, як-от висаджування дерев, щоб компенсувати шкідливі викиди під час доставки.

Ці ініціативи не тільки сприяють збереженню довкілля, а й допомагають компаніям зміцнити довіру з боку клієнтів, які дедалі частіше обирають бренди, що поділяють їхні цінності. Таким чином, впровадження «зеленого тренду» стає невід’ємною частиною успіху інтернет-магазинів у 2025 році.

Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Розширення способів оплати в eCommerce

Які методи оплати потрібні користувачам у 2025 році

Розширення способів оплати в eCommerce Які методи оплати потрібні користувачам у 2025 році

У 2025 році зручність оплати стане однією з ключових точок комфорту для клієнтів. Молоді покоління і мілленіали висувають дедалі вищі вимоги до швидкості, доступності та різноманітності методів оплати, що змушує власників онлайн-бізнесу адаптуватися до цих очікувань.

Що важливо врахувати у 2025 році:

Різноманіття способів оплати. Згідно з дослідженням EcommPay, 65% представників молодого покоління і 78,7% міленіалів готові відмовитися від покупки, якщо не знайдуть зручного для них способу оплати. Це робить впровадження популярних платіжних сервісів, таких як Apple Pay, Google Pay і Shopify Pay, обов’язковим для інтернет-магазинів. На ці методи вже припадає близько 25% усіх операцій і їхня частка продовжить зростати.

Популярність BNPL. Модель BNPL, яка працює за принципом «купуй зараз, плати пізніше» стає дедалі популярнішою. Більше половини покупців у віці 16-34 років вважають цей метод оплати вигідним через зростаючу інфляцію і вартість життя.

За останні 5 років запити на цю тему в пошукових системах зросли на 500%, а кожен десятий представник молодшого покоління планує використовувати BNPL частіше в найближчі роки.

Зростання інтересу до криптовалюти. Платежі в криптовалюті стають новим трендом в eCommerce. Уже близько 25% онлайн-магазинів приймають цифрові монети, а понад 60% опитаних американців висловили готовність оплачувати товари і послуги в крипті, якщо на сайті продавця буде реалізована така можливість.

Покупки через соціальні мережі. Для молодого покоління покупців соціальні мережі є важливою платформою для пошуку та придбання товарів. Тому онлайн-магазинам варто подбати про оптимізацію процесу оплати прямо через соціальні мережі, такі як Instagram, щоб зробити його максимально простим і швидким. Це дасть змогу не лише залучити нову аудиторію, а й значно скоротити шлях клієнта від пошуку до покупки.

Тренди в електронній комерції на 2025 рік

Висновок

Чому варто замовити розробку проектів для eCommerce в AVADA MEDIA

Висновок Чому варто замовити розробку проектів для eCommerce в AVADA MEDIA

Як показують численні дослідження та опитування, майбутнє електронної комерції безпосередньо пов’язане з сучасними технологіями та поліпшенням клієнтського досвіду. Ті компанії, які вже сьогодні готові адаптуватися до нових викликів, в 2025 році зможуть не тільки зберегти лояльність своїх клієнтів, але також значно наростити продажі і посилити свої позиції на ринку.

У AVADA MEDIA ми не просто стежимо за трендами в eCommerce – ми втілюємо їх в реальність, створюючи інноваційні рішення для наших клієнтів.

Поєднуючи сучасні технології, досвід наших фахівців і відданість якості, ми розробляємо сервіси, які роблять процес покупок зручним і незабутнім, а також сприяють розвитку вашого бізнесу.

Не знаєте з чого почати? Скористайтеся контактною формою, щоб отримати професійну консультацію наших експертів.

Останні роботи

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Наші клієнти

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Успішні проєкти створюються тільки командою

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12

Зв'яжіться з експертами

З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@