QUALITY ASSURANCE

Тестування веб-сайтів: види і план тестування

Тестування веб-сайтів: види і план тестування

Ефективне і доступне рішення для тих, хто прагне прискорити розвиток бізнесу

Тестування веб-сайтів: види і план тестування Ефективне і доступне рішення для тих, хто прагне прискорити розвиток бізнесу

Тестування або QA (Quality Assurance) – це один з найважливіших процесів, який контролює і визначає якість готового продукту. Він дозволяє оцінити, чи відповідає функціонал цілям і задачам ресурсу, а також виявити і виправити можливі помилки.

Основну роль в тестуванні сайту грає вибір стратегії і інструментів, які допомагають зрозуміти, чи правильно структурований ресурс, наскільки він зручний для користувача, чи коректно виконує свої функції і чи відповідає специфікації.

Тестування веб-сайтів: види і план тестування

Розробка плану тестування

Тест-план

Розробка плану тестування Тест-план

Перш ніж перейти до перевірки будь-якого веб-ресурсу, складається докладний план тестування сайту або тест-план сайту. Він включає набір рекомендацій для процесу тестування, в тому числі підходи, цілі і завдання, вимоги до необхідних ресурсів, обмеження і графік робіт. У документі описуються стратегія, критерії, які визначають пріоритетність тестів, загальна концепція та інші важливі нюанси.

План містить кілька логічних частин, які можуть варіювати в залежності від підходу QA-фахівців:

  • Вступ: розділ, в якому даються відповіді на питання про те, з якою метою проводиться тестування, визначаються потреби цільової аудиторії і клієнта, яке призначення має веб-ресурс і т. д.
  • Обсяг робіт: включає список компонентів і функцій, які підлягають тестуванню, набір інструментів для його реалізації.
  • Критерії якості та приймання: в цьому розділі визначаються критерії, за якими буде оцінюватися якість продукту, рівень його готовності до релізу і умови завершення перевірки.
  • Показники ефективності: пункт містить перелік ключових показників, на які орієнтуються QA-фахівці при тестуванні, а також вказується, що необхідно для якісної перевірки сайту.
  • Оцінка ризиків: в залежності від специфіки проєкту визначаються ризики. У розділі описуються можливі критичні проблеми і заходи по їх запобіганню.
  • Ресурси: все ресурси, які будуть потрібні для коректного тестування.
  • Загальна стратегія тестування і документація: пункт містить список методів і типів тестування, а також основні проєктні документи.
  • Графік: описує терміни проведення перевірки.

Також план в обов’язковому порядку включає тестування сайту на різних мобільних пристроях. Розробка подібного алгоритму має ряд переваг:

  • визначає підхід до тестування сайту, описує методики і стратегію, яким необхідно слідувати;
  • містить дані про область тестування і завданнях продукту;
  • допомагає визначити терміни перевірки;
  • закріплює ролі і обов’язки кожного члена QA-команди.

Види тестування сайту

AVADA-MEDIA

Види тестування сайту AVADA-MEDIA

Найчастіше застосовуються такі способи, види та методи тестування сайту, які залежать від функцій, призначення та вимог до ресурсу:

Функціональне тестування сайту

Це один з базових методів тестування, який має на увазі перевірку функціональних можливостей майданчика відповідно до її специфікації. В першу чергу перевірці підлягають:

  • навігація;
  • гіперпосилання, неробочі посилання;
  • основні функції ресурсу;
  • швидкість, з якою сайт підвантажує файли;
  • форми аутентифікація і призначені для користувача форми (коментарі, зворотний зв’язок та ін.);
  • встановлені лічильники;
  • коректність функції пошуку.

Весь контент, розміщений на сайті, звіряється з тим, що надав замовник. Особлива увага приділяється роботі системних процесів, які забезпечують якість роботи ресурсу.

Тестування юзабіліті сайту

На другому етапі тестувальники перевіряють, наскільки майданчик зручний для користувача, чи приносить він позитивний досвід взаємодії і чи легко знайти на ній певну інформацію. Оцінюється навігація, а також визначаються зайві або непотрібні компоненти.

В чек-лист тестування сайту входять наступні пункти:

  • перевірка навігації;
  • тестування контенту;
  • тестування загального зручності використання (наскільки зрозуміла структура ресурсу).

Основне завдання перевірки юзабіліті сайту – створити умови для швидкого і комфортного виконання бажаних дій.

Тестування навантаження (тестування продуктивності сайту)

Оцінка продуктивності і часу відгуку сайту при різних навантаженнях дозволяє перевірити функціональність системи. Перевірці підлягають швидкість відповіді ресурсу на запити користувачів, оперативність і стабільність роботи.

В чек-лист такого тестування зазвичай включають:

  • стрес-тестування сайту, яке визначає поведінку ресурсу в умовах підвищеного навантаження;
  • перевірку швидкості роботи майданчика при одночасному перебуванні на ній великої кількості відвідувачів;
  • тест на швидкість завантаження сайту;
  • виявлення пікового навантаження.

Тестування безпеки сайту

Перевірка безпеки забезпечує надійність ресурсу. Вона полягає в тестуванні сайту на вразливість до хакерських атак і використання утиліт.

Обов’язковій перевірці на цьому етапі підлягають:

  • функція безпеки SSL;
  • можливість несанкціонованого доступу до захищених веб-сторінок
  • правильна робота капчи;
  • мережева інфраструктура;
  • завантаження файлів з обмеженим доступом без дозволу.

 

Тестування для користувача інтерфейсу

Завдання UI-тесту полягає в перевірці майданчика на відповідність всім стандартам графічних інтерфейсів. Вона включає тест сайту на різних дозволах і пристроях, а також сумісність з усіма браузерами (кросбраузерність), багатомовність, мультивалютність і т. д.

Тестування мобільної версії сайту

Це окремий тип перевірки ресурсу, який дозволяє зрозуміти, наскільки зручно переглядати сайт на мобільному пристрої. Для цього використовуються емулятори, різні пристрої, інструменти і сервіси (наприклад, iPad Peek). Крім відображення, тест мобільної версії сайту включає роботу з метриками, які використовуються пошуковими системами для ранжирування.

Крім перерахованих видів перевірки, опціонально застосовуються: тест сайту на адаптивність, модульне, інтеграційне і регресійні тестування.

Автоматизоване та ручне тестування сайту

AVADA-MEDIA

Автоматизоване та ручне тестування сайту AVADA-MEDIA

Існує два види тестування будь-якого ресурсу, незалежно від його функцій і завдань: ручне і автоматизоване. У першому випадку перевіркою якості займається безпосередньо тестувальник (моделює дії користувачів на майданчику), у другому – спеціальні програми (інструменти автоматизації), фахівець тільки обробляє і аналізує результати їх роботи. Обидва види перевірки мають свої особливості та переваги.

Переваги ручного тестування:

  • QA-інженер самостійно оцінює майданчик, виконуючи роль звичайного відвідувача. Таким чином він може скласти максимально повне уявлення про функціонал і можливі помилки.
  • Крім функціональних можливостей перевіряється дизайн ресурсу, а також зручність його використання, що важко для програми.
  • Завдяки участі людини можлива реалізація нетипових сценаріїв, які з більшою ймовірністю виявлять баги. Їх перевірка обійдеться дешевше, ніж при автоматизації.
  • Тестувальник може перевіряти незначні зміни відразу ж після їх впровадження.

Переваги автоматичного тестування:

  • Головна перевага програм – виключення людського фактора. Вони ефективно працюють в будь-який час, не можуть допустити помилку через неуважність або від втоми.
  • Висока швидкість – ручне тестування займає більше часу, в порівнянні з автоматичним. Програма за секунди впорається із завданням, для якої фахівцю знадобиться час.
  • Автоматичне складання звітів за підсумками роботи.
  • Автотест дозволяють QA-інженерам паралельно займатися іншими важливими справами. Крім того, вони можуть проводитися в неробочий час, якщо в цьому виникне необхідність (по заздалегідь написаним сценарієм).
  • Як правило, обидва види перевірки доповнюють один одного і використовуються разом.

Переваги тестування web-сайтів в компанії AVADA MEDIA

AVADA MEDIA

Переваги тестування web-сайтів в компанії AVADA MEDIA AVADA MEDIA

Команда AVADA MEDIA пропонує послуги розробки та професійного A / B-тестування сайтів, як вручну, так і за допомогою ефективних інструментів автоматизації. Наші фахівці проводять всебічну перевірку ресурсу, щоб визначити, чи відповідає розробляється продукт вимогам замовника та цільової аудиторії. Для цього QA-інженери розробляють стратегію, вибирають методи і інструменти автоматизації, складають детальний тест-план.

Компанія AVADA MEDIA використовує в роботі перевірені алгоритми, чек-листи і сервіси, які допомагають максимально швидко і якісно впоратися з завданням будь-якої складності. Після завершення тестування наші фахівці складають розгорнутий звіт зі списком пропозицій і рекомендацій щодо покращення сайту, а також пропонують шляхи його подальшого розвитку.

Останні роботи

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Наші клієнти

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Успішні проєкти створюються тільки командою

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12

Зв'яжіться з експертами

З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@
Файли cookies
Будь ласка, дозвольте використання cookies для більш ефективної роботи з сайтом