Функціональне тестування: типи та особливості типи та особливості
Функціональне тестування – це вид QA, під час якого перевіряється відповідність програмного продукту заздалегідь визначеним технічним вимогам та очікуванням споживачів. Воно може виконуватися вручну або з використанням спеціалізованого ПЗ.
Залежно від рівня доступу до коду проєкту виділяють два методи функціональних тестів:
Чому функціональні тести такі важливі Переваги функціональних тестів
Завантажуючи програму на свій смартфон або відкриваючи сайт в інтернеті, людина очікує, що ПЗ працюватиме коректно, і впорається з покладеними на неї завданнями. Переконатися, що це дійсно так, розробники можуть за допомогою функціонального тестування. Послідовні та структуровані перевірки допомагають виявити в продукті технічні проблеми, і своєчасно їх виправити ще до того, як програма потрапить до рук кінцевого користувача.
Переваги функціональних тестів:
Типи функціонального тестування Quality assurance
Залежно від специфікації та області проведення перевірок, виділяють кілька типів функціонального тестування. Розглянемо особливості кожного їх.
Модульне тестування відноситься до Whitebox-методів. Його суть полягає у перевірці коректності роботи кожної одиниці програмного коду – функції, класу, рядка чи об’єкта. Це допомагає розробникам виявити та виправити проблеми в роботі ПЗ на нижчому рівні, через що швидкість розробки програмного продукту збільшується, а вартість відповідно знижується.
Під час компонентного тестування, як і модульного, перевіряється працездатність окремих частин програмного продукту. Різниця полягає лише в тому, що компонентні тести проводить не розробник, а QA-інженер у форматі Blackbox. Тобто перевіряється робота окремих функцій на стороні користувача.
Для отримання об’єктивних результатів окремі компоненти продукту можуть ізолюватися за допомогою спеціальних «заглушок» і драйверів, щоб упевнитися в їхній правильній роботі, незалежно від інших функцій.
Димне тестування є циклом поверхневих тестів, що дозволяють переконатися в тому, що програмний продукт працює і виконує свої основні завдання після складання коду. Подальше тестування якості проєкту можливе лише після успішного проходження цього етапу.
У процесі інтеграційного тестування окремі модулі програмного забезпечення об’єднуються у функціональні групи та тестуються як єдине ціле.
Такі перевірки необхідні, оскільки проблеми в роботі програмного забезпечення можуть залишатися, навіть незважаючи на попереднє unit-тестування, що може бути пов’язане з декількома факторами:
Після виправлення багів роботу програмного продукту потрібно знову протестувати, щоб переконатися в тому, що помилки дійсно виправлені, і налагодження коду не призвело до непередбачених поломок в інших частинах проекту. Такий тип тестування називається регресійним і найчастіше проводиться автоматизовано, за допомогою спеціального ПЗ.
Такі тести допомагають визначити, чи відповідає розроблене програмне забезпечення може коректно взаємодіяти зі сторонніми сервісами та програмами, а також повністю відповідає очікуванням у плані функціональності, продуктивності та безпеки.
Юзабіліті-тести показують, як людині зручно користуватися програмним забезпеченням. За допомогою таких перевірок QA-інженери знаходять проблемні місця в інтерфейсі і дають розробникам можливість подивитися на продукт очима кінцевого споживача.
Функціональне та дисфункційне тестування в чому різниця?
Головна мета функціонального тестування полягає в тому, щоб виявити баги та невідповідності в роботі функціоналу програмного продукту, тоді як нефункціональне – передбачає перевірку масштабованості та надійності проєкту.
До нефункціональних тестів відносяться:
Найчастіше нефункціональне тестування проводиться після функціонального і з використанням засобів автоматизації, оскільки ручне проведення таких тестів може бути проблематичним.
Функціональне тестування в AVADA MEDIA Підвищення ефективності вашого бізнесу
AVADA MEDIA працює на ринку інноваційних розробок понад 10 років. Ми на власному досвіді знаємо, наскільки важливим є тестування продукту та як воно впливає на досягнення бізнесом маркетингових та економічних завдань. Тому кожен проєкт, який ми випускаємо, обов’язково проходить усі етапи QA.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32