Тренди в електронній комерції на 2025 рік Головні тренди та тенденції в eCommerce
Останніми роками електронна комерція переживає серйозні зміни, які зумовлені стрімким розвитком технологій. За даними Forbes, 78% компаній цієї галузі вже використовують або планують впровадити штучний інтелект, а згідно з дослідженням ARtillery Intelligence, 15-20% онлайн-магазинів активно інтегрують у свої процеси технології доповненої та віртуальної реальності (AR/VR). Ці напрямки обіцяють посісти лідируючі позиції у 2025 році, що істотно трансформує взаємодію між бізнесом і покупцями. Прогнози підтверджують, що ШІ стане ключовим драйвером зростання в e-commerce: за оцінками, до 2030 року ринок електронної комерції з використанням штучного інтелекту сягне $16,8 млрд, демонструючи середньорічний темп зростання (CAGR) у 15,7% з 2024 до 2032 року.
Однак технології – це лише частина майбутніх змін. Власникам онлайн-магазинів важливо враховувати й інші значущі тенденції, як-от еко-тренд, зростання популярності продажів за передплатою, особливо у США, а також збільшення кількості способів оплати.
Ці фактори демонструють, що успішна адаптація до змін вимагає від бізнесу впровадження інновацій та гнучкості в підходах до купівельних уподобань. Тому ми пропонуємо детальніше розглянути, що чекає на галузь у найближчому майбутньому.
Штучний інтелект в інтернет-магазинах ШІ в eCommerce
Топові інтернет-магазини, такі як Amazon, eBay, Alibaba і багато інших – уже активно використовують технологію штучного інтелекту. Наприклад, в Amazon алгоритми ШІ аналізують призначену для користувача поведінку кожного відвідувача і пропонують їм персональні рекомендації, а Alibaba впровадив «онлайн примірочні» на базі комп’ютерного зору (CV), які повністю замінюють шоуруми і допомагають клієнтам визначитися з вибором.
Якщо розібратися глибше, то існують десятки способів застосування ШІ в електронній комерції. Ось основні з них:
Згідно з прогнозами Gartner, до 2026 року впровадження ШІ скоротить витрати на обслуговування клієнтів на 20-30%, а дослідники з Servion Global Solutions переконані, що вже у 2025 році алгоритми ШІ оброблятимуть до 95% взаємодій з покупцями в електронній комерції.
Основні напрямки ШІ для eCommerce Види штучного інтелекту
Існують різні види штучного інтелекту, які так чи інакше застосовуються в різних секторах бізнесу. Якщо ж говорити конкретно про електронну комерцію, то тут найбільш популярними і затребуваними напрямками ШІ є:
Наприклад, алгоритми NLU використовуються в чат-ботах для спілкування з користувачами, а також для аналізу коментарів і відгуків, щоб бізнес міг своєчасно покращувати свої товари і послуги.
Технологія доповненої реальності (AR) для інтернет-магазинів AR в електронній комерції
Якщо у 2023-2024 роках технологію доповненої реальності частіше використовували для розваги, то наступного року вона може стати одним з основних драйверів зростання індустрії електронної комерції. Дослідники з Deloitte Digital і Snap Inc провели опитування серед клієнтів інтернет-магазинів і дійшли висновку, що до 2025 року понад 4,3 млрд із них мають намір використовувати AR під час онлайн-покупок, оскільки ця технологія дає змогу краще уявляти, який вигляд матимуть товари або як вони функціонуватимуть у реальному житті.
Якщо порівнювати доповнену реальність із віртуальною (VR), то вона набагато простіше і швидше інтегрується в eCommerce, плюс для її використання користувачам не потрібні додаткові дорогі гаджети – цілком достатньо звичайної камери на смартфоні клієнта. Завдяки цьому AR вже активно використовують багато великих гравців, такі як Alibaba, Nike, IKEA та інші. Вивчивши їхній досвід, ми можемо виділити кілька основних варіантів реалізації доповненої реальності в eCommerce:
Віртуальна «примірочна». Дозволяє покупцям спробувати товар «на собі» до покупки. Наприклад, клієнти можуть побачити, як на них виглядатимуть окуляри, взуття, косметика або різні аксесуари, не виходячи з дому. Це особливо корисно для зниження відсотка повернень і підвищення впевненості в покупці. Таку функцію на основі AR використовують багато брендів, наприклад той самий Amazon, Ray Ban і Warby Parker.
Візуалізація меблів і предметів інтер’єру. Використовується для візуалізації меблів та інших предметів інтер’єру в реальному просторі. Наприклад, покупець може вибрати потрібну шафу, навести камеру смартфона на свою кімнату і подивитися, як вона впишеться в інтер’єр його квартири. Сьогодні таку опцію пропонує магазин IKEA.
Інтерактивний маркетинг для офлайн магазинів. AR дає змогу брендам створювати інтерактивний контент, доступний покупцям через камери їхніх смартфонів.
Наприклад, це можуть бути анімації, що оживають, або сюжетні історії, що розповідають про характеристики продукту, його використання або філософію бренду. Технологія працює за рахунок накладення цифрового контенту на зображення реального світу в режимі реального часу, що робить процес взаємодії з брендом захопливим і незабутнім. Таку концепцію успішно реалізувала компанія Nike у своєму додатку Play New AR.
Покрокові інструкції з візуальними ефектами. AR допомагає створювати докладні та наочні інструкції для складання меблів, налаштування складних пристроїв або використання косметики. Такі інструкції можуть включати 3D-моделі, голосові підказки та анімації з можливістю обертати зображення на 360 градусів. Це покращує клієнтський досвід і знижує кількість запитань до служби підтримки. Таку концепцію, наприклад, використовують бренди IKEA та BILT.
Таким чином доповнена реальність є важливим інструментом для eCommerce, і її ефективність також підтверджується різними дослідженнями. Згідно з даними Deloitte, клієнти, які використовують AR, на 30% частіше здійснюють покупки, оскільки вони відчувають більше впевненості у своєму виборі. Аналогічні висновки робить Business Review, вказуючи, що AR збільшує конверсію інтернет-магазинів на 20%. Крім того, AR залишається чудовим способом виділитися серед конкурентів, оскільки ця технологія ще не набула широкого поширення.
Проте тренд на AR поступається ШІ в популярності серед власників інтернет-магазинів з однієї причини – складність впровадження. Так, 52% опитаних підприємців заявляють, що хотіли б інтегрувати AR, але поки не мають достатніх ресурсів або технологій для цього. Наразі лише 15-20% онлайн-рітейлерів активно використовують AR, але очікується, що цей показник зросте найближчими роками.
Тренд на продажі за передплатою Передплатна модель продажів
Продажі за передплатою в eCommerce продовжують стрімко розвиватися, демонструючи стійке зростання вже не тільки в США, а й у всьому світі. У 2024 році обсяг ринку підписок перевищив $43 млрд, а прогнозований середньорічний темп зростання становить 18%, тож якщо ви ще не використовуєте таку модель у своєму бізнесі – як мінімум до неї варто придивитися.
Сьогодні такому формату взаємодії з брендами надають перевагу здебільшого мілленіали та молодше покоління, а це основна аудиторія для більшості інтернет-магазинів. Причому продажі за підписками поширюються як на електронні послуги, так і на фізичні товари – доставка їжі, косметики, товарів для дому та інших.
Якщо ви розглядаєте впровадження моделі підписок у 2025 році, ми рекомендуємо врахувати три важливі моменти:
Чому варто використовувати підписки в eCommerce Переваги підписок
В умовах високої конкуренції та мінливого попиту, компаніям в eCommerce буває складно прогнозувати доходи й ефективно планувати фінанси, що стає серйозною перешкодою для їхнього розвитку. Передплатна модель дає змогу вирішити ці проблеми. Вона забезпечує стабільний грошовий потік і передбачуваність доходів, створюючи таким чином стійку основу для зростання бізнесу, навіть в умовах нестабільного ринку.
Крім того, підписки допомагають вибудовувати тісніші відносини з клієнтами. Регулярні платежі створюють відчуття сталості та зручності, що робить взаємодію з вашим брендом звичною частиною життя для покупців. Це збільшує ймовірність повторних покупок і формує довіру до компанії.
«Зелений тренд» в електронній комерції Як використовувати «Зелений тренд»?
У 2025 році екологічна свідомість користувачів перебуватиме на такому ж високому рівні. Дослідження McKinsey і NielsenIQ показують, що понад 60% покупців готові платити більше за продукцію в екологічному пакуванні, а 78% виявляють інтерес до ESG (Environmental, Social, Governance) ініціатив. При цьому компанії, які активно дотримуються принципів ESG, протягом останніх 5 років показують більше зростання – 28% за останні п’ять років проти 20% у тих, хто ігнорує цей тренд. З огляду на зацікавленість аудиторії у збереженні екології, ми вирішили розглянути варіанти впровадження «зеленого тренду» в електронну комерцію:
Створення лінійок екологічно чистих товарів. Це продукція, розробка і використання якої має мінімальний вплив на навколишнє середовище. Наприклад, останніми роками у споживачів дедалі більше довіри викликають органічні товари з сертифікацією USDA Organic, а також електрообладнання з маркуванням Energy Star, що сигналізує про знижене споживання енергії та низький екологічний слід.
Екологічне пакування. Використання перероблених і біорозкладних матеріалів допомагає знизити кількість відходів і підвищити довіру клієнтів. Наприклад, компанія Amazon впровадила програму Frustration-Free Packaging, яка спрощує процес розпакування і зменшує використання пластику, а такі бренди, як Unilever і Procter & Gamble, відмовилися від пластикових упаковок практично на 100%.
Перепродаж та оренда товарів. Опції перепродажу або оренди допомагають продовжити життєвий цикл продуктів і скоротити відходи. Наприклад, маркетплейс Zalando пропонує покупцям можливість купувати вживаний одяг, що відповідає запитам екологічно свідомих клієнтів.
Компенсація вуглецевого сліду. Багато компаній пропонують екологічні варіанти доставки, наприклад за допомогою велосипедів, електромобілів або через співпрацю з eco-friendly логістичними організаціями. Також бренди можуть інвестувати в проєкти із захисту довкілля, як-от висаджування дерев, щоб компенсувати шкідливі викиди під час доставки.
Ці ініціативи не тільки сприяють збереженню довкілля, а й допомагають компаніям зміцнити довіру з боку клієнтів, які дедалі частіше обирають бренди, що поділяють їхні цінності. Таким чином, впровадження «зеленого тренду» стає невід’ємною частиною успіху інтернет-магазинів у 2025 році.
Розширення способів оплати в eCommerce Які методи оплати потрібні користувачам у 2025 році
У 2025 році зручність оплати стане однією з ключових точок комфорту для клієнтів. Молоді покоління і мілленіали висувають дедалі вищі вимоги до швидкості, доступності та різноманітності методів оплати, що змушує власників онлайн-бізнесу адаптуватися до цих очікувань.
Що важливо врахувати у 2025 році:
Різноманіття способів оплати. Згідно з дослідженням EcommPay, 65% представників молодого покоління і 78,7% міленіалів готові відмовитися від покупки, якщо не знайдуть зручного для них способу оплати. Це робить впровадження популярних платіжних сервісів, таких як Apple Pay, Google Pay і Shopify Pay, обов’язковим для інтернет-магазинів. На ці методи вже припадає близько 25% усіх операцій і їхня частка продовжить зростати.
Популярність BNPL. Модель BNPL, яка працює за принципом «купуй зараз, плати пізніше» стає дедалі популярнішою. Більше половини покупців у віці 16-34 років вважають цей метод оплати вигідним через зростаючу інфляцію і вартість життя.
За останні 5 років запити на цю тему в пошукових системах зросли на 500%, а кожен десятий представник молодшого покоління планує використовувати BNPL частіше в найближчі роки.
Зростання інтересу до криптовалюти. Платежі в криптовалюті стають новим трендом в eCommerce. Уже близько 25% онлайн-магазинів приймають цифрові монети, а понад 60% опитаних американців висловили готовність оплачувати товари і послуги в крипті, якщо на сайті продавця буде реалізована така можливість.
Покупки через соціальні мережі. Для молодого покоління покупців соціальні мережі є важливою платформою для пошуку та придбання товарів. Тому онлайн-магазинам варто подбати про оптимізацію процесу оплати прямо через соціальні мережі, такі як Instagram, щоб зробити його максимально простим і швидким. Це дасть змогу не лише залучити нову аудиторію, а й значно скоротити шлях клієнта від пошуку до покупки.
Висновок Чому варто замовити розробку проектів для eCommerce в AVADA MEDIA
Як показують численні дослідження та опитування, майбутнє електронної комерції безпосередньо пов’язане з сучасними технологіями та поліпшенням клієнтського досвіду. Ті компанії, які вже сьогодні готові адаптуватися до нових викликів, в 2025 році зможуть не тільки зберегти лояльність своїх клієнтів, але також значно наростити продажі і посилити свої позиції на ринку.
У AVADA MEDIA ми не просто стежимо за трендами в eCommerce – ми втілюємо їх в реальність, створюючи інноваційні рішення для наших клієнтів.
Поєднуючи сучасні технології, досвід наших фахівців і відданість якості, ми розробляємо сервіси, які роблять процес покупок зручним і незабутнім, а також сприяють розвитку вашого бізнесу.
Не знаєте з чого почати? Скористайтеся контактною формою, щоб отримати професійну консультацію наших експертів.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32