РОЗРОБКА І ВПРОВАДЖЕННЯ

CRM для IT-компанії

Навіщо IT-компанії CRM-система

CRM-система

Навіщо IT-компанії CRM-система CRM-система

Переговори з потенційними чи діючими клієнтами – це важлива частина роботи будь-якої IT-компанії, яка прагне зростати та розвивати свій бізнес. Враховуючи регулярність таких комунікацій, ми можемо за своїм власним досвідом сказати, що утримати всю інформацію про історію взаємодій, угоди, домовленості та дзвінки в голові — просто неможливо.

Сучасна CRM-система для IT-компанії має бути оснащена спеціалізованими інструментами, такими як task-менеджер, kanban-дошки, time-трекер, база знань, облік фінансових надходжень та витрат та інше. З їх допомогою ви зможете оптимізувати процес планування та розробки програмних продуктів, а також покращити взаємодію із замовниками.

Розробка та впровадження CRM можлива на будь-якому етапі розвитку вашої компанії та допоможе:

  • отримувати оперативний доступ до даних клієнтів;
  • відстежувати ефективність роботи працівників;
  • швидко отримувати аналітичні дані та звіти;
  • прискорити обслуговування клієнтів та укладання угод;
  • створювати шаблони документів;
  • вибудувати ефективний алгоритм співпраці з партнерами та замовниками;
  • налагодити узгоджену роботу менеджерів та розробників;
  • уникнути пропуску вхідних дзвінків та заявок від клієнтів;
  • зберігати історію всіх взаємодій із клієнтом;
  • отримувати розширений аналіз бази клієнтів та їх потреб.

CRM системи для IT розробляється виходячи з бізнес-завдань конкретного бізнесу, тому їх функціонал та технічні можливості можуть відрізнятися.

Які технології використовуються у розробці CRM для IT

Технології

Які технології використовуються у розробці CRM для IT Технології

Сучасні CRM системи можуть працювати у браузері, на смартфонах чи комп’ютерах. Відповідно вибір платформи визначає технологічний стек, який використовуватиметься в процесі розробки:

  • Веб-платформи. Такі CRM працюють на будь-яких пристроях, де є встановлений браузер, у тому числі на ПК та смартфонах. Для реалізації frontend-частини в них можна використовувати HTML/CSS/JavaScript або реактивні технології Vue.js і React.js. Серверна частина розробляється мовами PHP та його фреймворках Yii2/Laravel, або Python і фреймворках Django/Flask. Бекенд складних проєктів може бути створений Java або Node.js.
  • Мобільні платформи. CRM для смартфонів встановлюються на пристрій у вигляді самостійних програм.

Для їх розробки можуть використовуватися нативні мови програмування: Swift – для IOS, Java/Kotlin – для Android, або фреймворк Flutter, на якому можна створювати кросплатформові мобільні проєкти.

  • Десктоп. Настільні CRM встановлюються в операційну систему комп’ютера та відрізняються високою продуктивністю та надійністю. Для створення таких систем можуть використовуватися мови програмування PHP і Python, а також їх фреймворки відповідно Yii2/Laravel і Django/Flask.

Від вибраних технологій залежить не тільки час та вартість розробки CRM, але також її продуктивність та можливість подальшого масштабування. Тому стек найчастіше визначається командою розробників після аналізу специфіки та завдань, що стоять перед проєктом.

CRM для IT-компанії

Як відбувається розробка CRM

Етапи розробки

Як відбувається розробка CRM Етапи розробки

Під час розробки CRM системи фахівці створюють рішення, яке зможе інтегруватися у бізнес-процеси компанії та оптимізувати їх. Щоб продукт повністю відповідав очікуванням, виробництво складається з кількох послідовних етапів. Розглянемо основні їх докладніше.

Крок 1. Збір інформації та аудит

Кожна функція, що реалізується в CRM має бути доцільною, тому в першу чергу фахівці виконують аудит компанії, вивчають її внутрішні процеси та проводять зустрічі та переговори із замовником. Це дозволяє скласти цілісне уявлення про те, яким функціоналом повинен мати продукт і які завдання він вирішуватиме.

Крок 2. Проєктування та формування технічної документації

Технічна документація – це фундамент майбутньої CRM системи. На етапі її розробки проєктується структура інтерфейсу програмного забезпечення, система навігації, мокапи всіх окремих сторінок з докладним описом функціонала, що розміщується на них, а також визначається стек технологій, які будуть використані у виробництві.

На підставі проєктної документації розраховуються орієнтовні терміни та вартість розробки CRM.

Крок 3. Розробка дизайну

CRM система – це за визначенням складний та насичений функціоналом програмний продукт. Тому головне завдання дизайнера полягає у тому, щоб створити простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, у якому співробітники компанії зможуть комфортно працювати.

Розробка дизайну може здійснюватися повністю з нуля, проте це не завжди доцільно, оскільки забирає більше часу і, відповідно, дорожче коштує замовнику. Натомість можна використовувати готові набори компонентів, що істотно скорочує час до релізу CRM.

Крок 4. Розробка frontend-частини

На цьому етапі на основі готового дизайн-макета розробляється функціональний інтерфейс користувача.

Якщо фронтенд розробляється за допомогою реактивних технологій, таких як Vue.js і React.js, він також може виконувати часткову обробку клієнтських запитів, завдяки чому навантаження на сервер знижується і, відповідно, покращується швидкість роботи продукту.

Крок 5. Розробка backend-частини

Бекенд CRM знаходиться на віддаленому сервері та відповідає за обробку клієнтських запитів та роботу з базами даних. На цьому етапі також реалізуються інтеграції зі стороннім програмним забезпеченням, яке IT-компанія вже використовує у своїй роботі, наприклад, з task-менеджерами, time-трекерами, ip-телефонією, месенджерами та іншими інструментами.

Крок 6. Тестування

Після завершення основної розробки CRM передається до QA-відділу, де проходить багаторівневе технічне тестування. На цьому етапі фахівці перевіряють:

  • коректність роботи системи та відсутність багів;
  • продуктивність CRM;
  • безпека даних;
  • відповідність програмного забезпечення до початкового ТЗ.

У разі виявлення проблем проєкт передається на доопрацювання відповідальному співробітнику, і після дебагу проходить повторне тестування. Це дозволяє переконатися в тому, що помилка дійсно була усунена, а внесені технічні коригування не вплинули на решту функціоналу.

Крок 7. Технічне обслуговування та розвиток

Реліз CRM означає закінчення роботи над проєктом. Справа в тому, що після початку використання системи в реальних умовах користувачі можуть виявити помилки, які не були виявлені на етапі тестування. У такому разі розробники оперативно встановлюють та усувають причину, через яку стався збій.

Також варто відзначити, що CRM позитивно впливає на зростання та розвиток IT-компанії, а це означає, що через деякий час їй може знадобитися розробка нового функціоналу або вдосконалення існуючого.

Для вирішення цього завдання складається нове технічне завдання та мокап. Якщо потрібні доопрацювання з погляду дизайну, залучається дизайнер. Потім frontend і backend-частини допрацьовуються і тестуються на dev-копії CRM, і лише після цього впроваджуються в робочу систему, що дозволяє уникнути будь-яких можливих помилок під час експлуатації. Таким чином CRM зростатиме разом із компанією, і її функціонал завжди буде актуальним.

Розробка CRM для IT-компанії в AVADA MEDIA

Розробка CRM для IT-компанії в AVADA MEDIA

Компанія AVADA MEDIA має досвід розробки високонавантажених CRM систем для різних сфер бізнесу, зокрема для індустрії IT. Ми розуміємо, як влаштований цей бізнес зсередини, і створюємо ефективне програмне рішення, яке допоможе вам

оптимізувати роботу з командою та документами, вибудувати довірчі відносини з клієнтами та автоматизує багато бізнес-процесів, які забирають у співробітників значну частину робочого часу.

Останні роботи

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Наші клієнти

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Успішні проєкти створюються тільки командою

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12

Зв'яжіться з експертами

З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@
Файли cookies
Будь ласка, дозвольте використання cookies для більш ефективної роботи з сайтом