Навіщо IT-компанії CRM-система CRM-система
Переговори з потенційними чи діючими клієнтами – це важлива частина роботи будь-якої IT-компанії, яка прагне зростати та розвивати свій бізнес. Враховуючи регулярність таких комунікацій, ми можемо за своїм власним досвідом сказати, що утримати всю інформацію про історію взаємодій, угоди, домовленості та дзвінки в голові — просто неможливо.
Сучасна CRM-система для IT-компанії має бути оснащена спеціалізованими інструментами, такими як task-менеджер, kanban-дошки, time-трекер, база знань, облік фінансових надходжень та витрат та інше. З їх допомогою ви зможете оптимізувати процес планування та розробки програмних продуктів, а також покращити взаємодію із замовниками.
Розробка та впровадження CRM можлива на будь-якому етапі розвитку вашої компанії та допоможе:
CRM системи для IT розробляється виходячи з бізнес-завдань конкретного бізнесу, тому їх функціонал та технічні можливості можуть відрізнятися.
Які технології використовуються у розробці CRM для IT Технології
Сучасні CRM системи можуть працювати у браузері, на смартфонах чи комп’ютерах. Відповідно вибір платформи визначає технологічний стек, який використовуватиметься в процесі розробки:
Для їх розробки можуть використовуватися нативні мови програмування: Swift – для IOS, Java/Kotlin – для Android, або фреймворк Flutter, на якому можна створювати кросплатформові мобільні проєкти.
Від вибраних технологій залежить не тільки час та вартість розробки CRM, але також її продуктивність та можливість подальшого масштабування. Тому стек найчастіше визначається командою розробників після аналізу специфіки та завдань, що стоять перед проєктом.
Як відбувається розробка CRM Етапи розробки
Під час розробки CRM системи фахівці створюють рішення, яке зможе інтегруватися у бізнес-процеси компанії та оптимізувати їх. Щоб продукт повністю відповідав очікуванням, виробництво складається з кількох послідовних етапів. Розглянемо основні їх докладніше.
Кожна функція, що реалізується в CRM має бути доцільною, тому в першу чергу фахівці виконують аудит компанії, вивчають її внутрішні процеси та проводять зустрічі та переговори із замовником. Це дозволяє скласти цілісне уявлення про те, яким функціоналом повинен мати продукт і які завдання він вирішуватиме.
Технічна документація – це фундамент майбутньої CRM системи. На етапі її розробки проєктується структура інтерфейсу програмного забезпечення, система навігації, мокапи всіх окремих сторінок з докладним описом функціонала, що розміщується на них, а також визначається стек технологій, які будуть використані у виробництві.
На підставі проєктної документації розраховуються орієнтовні терміни та вартість розробки CRM.
CRM система – це за визначенням складний та насичений функціоналом програмний продукт. Тому головне завдання дизайнера полягає у тому, щоб створити простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, у якому співробітники компанії зможуть комфортно працювати.
Розробка дизайну може здійснюватися повністю з нуля, проте це не завжди доцільно, оскільки забирає більше часу і, відповідно, дорожче коштує замовнику. Натомість можна використовувати готові набори компонентів, що істотно скорочує час до релізу CRM.
На цьому етапі на основі готового дизайн-макета розробляється функціональний інтерфейс користувача.
Якщо фронтенд розробляється за допомогою реактивних технологій, таких як Vue.js і React.js, він також може виконувати часткову обробку клієнтських запитів, завдяки чому навантаження на сервер знижується і, відповідно, покращується швидкість роботи продукту.
Бекенд CRM знаходиться на віддаленому сервері та відповідає за обробку клієнтських запитів та роботу з базами даних. На цьому етапі також реалізуються інтеграції зі стороннім програмним забезпеченням, яке IT-компанія вже використовує у своїй роботі, наприклад, з task-менеджерами, time-трекерами, ip-телефонією, месенджерами та іншими інструментами.
Після завершення основної розробки CRM передається до QA-відділу, де проходить багаторівневе технічне тестування. На цьому етапі фахівці перевіряють:
У разі виявлення проблем проєкт передається на доопрацювання відповідальному співробітнику, і після дебагу проходить повторне тестування. Це дозволяє переконатися в тому, що помилка дійсно була усунена, а внесені технічні коригування не вплинули на решту функціоналу.
Реліз CRM означає закінчення роботи над проєктом. Справа в тому, що після початку використання системи в реальних умовах користувачі можуть виявити помилки, які не були виявлені на етапі тестування. У такому разі розробники оперативно встановлюють та усувають причину, через яку стався збій.
Також варто відзначити, що CRM позитивно впливає на зростання та розвиток IT-компанії, а це означає, що через деякий час їй може знадобитися розробка нового функціоналу або вдосконалення існуючого.
Для вирішення цього завдання складається нове технічне завдання та мокап. Якщо потрібні доопрацювання з погляду дизайну, залучається дизайнер. Потім frontend і backend-частини допрацьовуються і тестуються на dev-копії CRM, і лише після цього впроваджуються в робочу систему, що дозволяє уникнути будь-яких можливих помилок під час експлуатації. Таким чином CRM зростатиме разом із компанією, і її функціонал завжди буде актуальним.
Розробка CRM для IT-компанії в AVADA MEDIA
Компанія AVADA MEDIA має досвід розробки високонавантажених CRM систем для різних сфер бізнесу, зокрема для індустрії IT. Ми розуміємо, як влаштований цей бізнес зсередини, і створюємо ефективне програмне рішення, яке допоможе вам
оптимізувати роботу з командою та документами, вибудувати довірчі відносини з клієнтами та автоматизує багато бізнес-процесів, які забирають у співробітників значну частину робочого часу.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32