Розробка анімації для ігор

Розробка анімації для ігор

Анімація пожвавлює ігрових персонажів, візуальні ефекти та цілі віртуальні світи, які згодом вражають своєю пишністю. Однак найчастіше вона сприймається геймерами як належне, і мало хто замислюється, яка саме робота стоїть за візуалізацією того чи іншого руху. У цій статті ми заглянемо за лаштунки геймдева, розберемо це питання докладніше.

За визначенням, анімація — це послідовність кадрів, яка «оживляє» статичні зображення. Вона буває двох основних типів: двовимірна та тривимірна.

2D анімація

Незважаючи на розвиток технологій та поширену думку, двомірна анімація продовжує користуватися в іграх високим попитом, і існує навіть окрема категорія геймерів, які віддають перевагу саме 2D проєктам. Наприклад, з використанням такої графіки створювалися такі гучні ігри, як Cuphead та Diablo.

Ключове поняття у створенні двовимірної анімації – це площина. Тобто, вона складається з «плоских» об’єктів, які мають лише два параметри — висоту та ширину.

Розрізняють два основні види 2D анімації:

  • Повна – для її реалізації створюється 24-25 кадрів в секунду хронометражу і анімуються всі деталі об’єкта.
  • Спрощена — кількість кадрів тут значно менша, а малозначні елементи персонажів та оточення взагалі можуть залишатися статичними.
Розробка анімації для ігор

2D animation

Крім того, при створенні такої анімації фахівці дотримуються 12-ти основних принципів:

  • Стиснення та розтягування – техніка зміни розміру об’єкта в залежності від його руху.
  • Сценічність – кожна дія в анімації повинна розумітися легко та однозначно.
  • Випередження – підготовка геймера до майбутньої дії, наприклад присідання перед стрибком або замах перед ударом.
  • Компонування та прямий фазований рух – два ключові підходи в анімуванні. Перший передбачає попереднє відтворення ключових поз, з подальшим додаванням переходів, а другий – створення всіх сцен по порядку.
  • Доведення та захльостування — всі рухи мають імітувати підпорядкування законам фізики. Наприклад, коли персонаж зупиняється, частини тіла можуть переміщатися по інерції.
  • Пом’якшення початку та завершення руху — для досягнення максимальної реалістичності, найбільше кадрів має припадати на початок і кінець руху, а на середину менше.
  • Дуги – рухи персонажів повинні проєктуватися виключно по дуговій траєкторії.
  • Другорядні рухи – дії другого плану повинні підкреслювати основні.
  • Розрахунок часу – правильні таймінги використовуються для передачі ваги та вантажності персонажа.
  • Перебільшення – прийом, який допомагає виділити емоції персонажів та головні ідеї гри.
  • Професійний малюнок – незважаючи на те, що двомірні персонажі плоскі, в їх зображенні повинні враховуватися форма та вага.
  • Привабливість – геймер повинен «повірити» у кожного персонажа, а значить вони мають виглядати цікаво та унікально.

3D анімація

Тривимірна анімація використовується при створенні більшості великих ігор. Вона дозволяє створювати реалістичні моделі з урахуванням усіх нюансів, текстур і навіть міміки персонажів. На відміну від 2D графіки, у тривимірному просторі є три величини: висота, ширина та глибина. Тобто об’єкти мають ще й обсяг.

Існує три основні типи 3D-анімації:

Спрощена анімація. Це найбільш простий варіант тривимірної анімації, в якому не передбачено промальовування окремих дрібних текстур та деталей. Вона відображає фізику процесу чи роботу якоїсь системи, і найчастіше використовується для різних бізнес-завдань, а ось у геймдеві зустрічається рідко.

Анімація середнього рівня. Характеризується мінімальним використанням складних об’єктів та простою фізикою. Незважаючи на те, що візуальний ряд досить сильно спрощується, така анімація виглядає досить непогано, і може використовуватися для реалізації нескладних казуальних і гіперказуальних проєктів.

Фотореалістична анімація. Анімація з найвищим рівнем деталізації та промальовуванням найдрібніших деталей. Використовується в більшості проєктів ААА, таких як God of War, Horizon Zero Dawn, Elden Ring та інших.

Для такої анімації характерно безліч текстур, використання скелетної та лицьової анімації, наявність фізики всіх об’єктів у кадрі, детальне промальовування рідких об’єктів — хвиль, відблисків та іншого.

Як створюється 3D анімація

Процес створення тривимірної анімації складний та трудомісткий. Як правило, ним займається ціла команда фахівців, де кожен виконує своє окреме завдання: дизайнери, ригери, аніматори, сценаристи тощо.

Існують загальні етапи створення 3D-анімації:

  • Концепція. Розробка початкової ідеї та сюжетної лінії персонажа, створення перших нарисів.
  • Розкадрування. Візуалізація ігрового процесу та кат-сцен за участю персонажів розділена на окремі кадри.
  • Моделювання. На цьому етапі розробляються самі 3D-об’єкти, які в майбутньому будуть анімуватися. Кожна модель є прив’язаним до сітки об’єктом, що складається з ліній, вершин і кривих, що надають йому потрібну форму.
  • Текстурування. Коли 3D-моделі було створено та затверджено, на них накладаються текстури. Це може бути шкіра, волосся, одяг, для тварин – шерсть, для автомобілів – металеве оздоблення та інше.
  • Ригінг та скінінг. Ригінг – це побудова скелетно-м’язової маси персонажа, яка дозволила йому рухатися правдоподібно, а скінінг згладжує з’єднання, що утворилися.
  • Анімація, розваги. На цьому етапі все створене розкадрування анімується за допомогою послідовності рухів, і персонаж оживає на екрані.
  • Рендеринг. Це процес реалізації 3D-анімації за допомогою графічного процесора. В результаті створюється повна анімована послідовність, що включає такі елементи та ефекти, як тіні, відображення, розмиття руху та інше.

Розробка ігрової анімації в AVADA MEDIA

Внутрішньоігровий персонаж для геймера, це щось більше, ніж просто об’єкт. Це справжня віртуальна особистість з якою він ототожнює себе, і за допомогою якої самовиражається. Саме тому в онлайн-іграх настільки популярний продаж різних скінів та колірних схем.

AVADA MEDIA має практичний досвід в індустрії геймдева і допоможе створити для вашого проєкту неповторних героїв з плавними та реалістичними анімаціями.

Screenshot ×
З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@

Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:

+ 38 (097) 036 29 32