GameDev

Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту

Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту

Кіберспорт

Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту Кіберспорт

Кіберспорт – це командні або індивідуальні змагання з відеоігор. Цей ринок стрімко розвивається і, згідно з прогнозами, до кінця 2022 року принесе дохід понад $1,38 мільярда по всьому світу.

А до 2024 року цей показник зросте до 1,61 мільярда доларів. У цій статті ми розглянемо як влаштована індустрія кіберспорту та яке програмне забезпечення використовується для організації та управління такими турнірами.

Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту

Жанри кіберспортивних ігор

Жанри ігор

Жанри кіберспортивних ігор Жанри ігор

Не всі жанри ігор можуть претендувати на участь у кіберспортивних подіях. Для організації турнірів ігровий проєкт має відповідати декільком важливим критеріям:

  • наявність змагальних механік;
  • розрахований на багатокористувальний режим;
  • можна однозначно визначити переможця;
  • успіх у грі залежить не від випадковостей чи удачі, а від майстерності гравця;
  • на початку гри всі повинні бути в рівних умовах.

Наприклад, незважаючи на наявність мультиплеєра в Nioh 2, гра не може стати кіберспортивною, оскільки тут гравці об’єднуються для спільного виконання цілей кампанії та не змагаються один з одним.

Розглянемо найпопулярніші кіберспортивні жанри.

MOBA

Сама назва цього жанру перекладається, як «розрахована на багато користувачів онлайнова бойова арена», що саме по собі передбачає наявність змагальних механік. Тут є дві команди – по 5 осіб у кожній, які використовують тактику, стратегію та особисті навички для того, щоб зруйнувати базу суперника. Хто зробив це першим, той і переміг. Найбільш відомі представники жанру: Dota 2 та League of Legends.

Файтинги

Ігри, що імітує рукопашний бій на обмеженому просторі. Найчастіше складаються з кількох раундів, переважно — непарної їх кількості, щоб можна було легко визначити переможця. Популярні кіберспортивні ігри у цьому жанрі: Mortal Kombat 11, Street Fighter 5, Tekken 7.

Шутери

Дві команди борються із використанням віртуальної вогнепальної зброї. Одна з груп має виконати певне завдання, а друга перешкодити їй. Найчастіше це ігри від першої особи, де гравець не бачить свого персонажа, а дивиться на те, що відбувається його «очима».

Спортивні симулятори

Такі проєкти імітують традиційні види спорту, такі як футбол, хокей, баскетбол та інше. Правила в симуляторах діють такі самі, як і в оригінальних дисциплінах.

Королівська битва

Група гравців потрапляє в обмежений простір, який постійно зменшується. Кожен гравець шукає зброю, займає вигідні точки для оборони та захищається. Перемагає той, хто залишається живим.

Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту

Програмне забезпечення для керування кіберспортивними турнірами

Програмне забезпечення

Програмне забезпечення для керування кіберспортивними турнірами Програмне забезпечення

Світ відеоігор традиційно наповнений найкращими програмістами, тому більшість завдань пов’язаних із підготовкою кіберспортсменів та організацією турнірів найчастіше виконується за допомогою інноваційних технологічних рішень, які:

  • дозволяють ефективно планувати проведення заходів;
  • забезпечують комунікацію між тренерським штабом та гравцями;
  • збирають аналітичні дані;
  • допомагають керувати розкладом команд;
  • розподіляють призовий фонд;
  • забезпечують пряму трансляцію матчів

Такі інструменти підтримують високий рівень організованості всередині команд та допомагають їм стати професійнішими.

Розглянемо основні види програмного забезпечення управління кіберспортом.

Збір кіберспортивної аналітики

Кіберспортсмени та гравці-аматори, які прагнуть підвищити свої скіли, часто використовують аналітику, яка допомагає визначити як працює поточна мета, які юніти у поточному оновленні найсильніші та які зборки будуть актуальними.

Зрозуміло, є спеціалізовані сайти, які надають таку інформацію, наприклад, DOTAbuff і Leagueofgraphs, проте для професійних команд цього недостатньо. Найчастіше вони використовують власний аналізатор даних, який допомагає у розробці ефективних стратегій.

У деяких кіберспортивних дисциплінах, наприклад League of Legends, існує навіть спеціальна стадія бана, під час якої спортсмени можуть усунути чемпіонів, яких вважають занадто сильними або небезпечними для своєї стратегії.

Програмне забезпечення для живих турнірів

У ході кіберспортивних турнірів судді та модератори роблять все, щоб ігровий процес був максимально чесним, а вибір переможця — об’єктивним. Для цього вони використовують системи запису ігор та аналізатори даних, що дозволяє в режимі реального часу відстежувати те, що відбувається, та своєчасно реагувати на можливі збої.

Наприклад, у 2014 році на турнірі з CS:GO системи виявили підозрілу поведінку шведського кіберспортсмена Джоела emilio Мако. Як з’ясувалося, він використав чіт-код, що дозволяє бачити ворогів крізь стіни. У результаті команда була дискваліфікована, а сам emilio отримав бан.

Ще один випадок стався в рамках турніру MSI у всесвіті League of Legends у 2021 році. В одного з гравців під час матчу стався збій клієнта. Використовуючи спеціальне програмне забезпечення, судді змогли швидко виправити помилку, а внутрішньоігровий час просто «відкотили», завдяки чому не довелося перестворювати матч, що могло б викликати питання щодо об’єктивності.

Підводячи межу, треба сказати, що збої можуть виникати в будь-якій відеогрі, і навіть під час турнірів світового масштабу. Тому важливо мати програмне забезпечення, яке дозволить виявити та вчасно усунути будь-які технічні проблеми.

Стрімінгові сервіси

Дуже важливу частину кіберспортивної спільноти становлять сервіси для прямих трансляцій матчів, які забезпечують спілкування користувачів у режимі реального часу. Часто для цих цілей використовують Twitch, YouTube Gaming або Facebook Gaming, але деякі видавці запускають власні стрімінгові сервіси.

Наприклад, Riot Games транслює кіберспортивні матчі на власній платформі, де зареєстровані користувачі можуть отримати персональні нагороди – унікальні скіни чемпіонів, образи тотемів, внутрішньоігрові іконки та інше. Однак подарунки доступні лише тим, хто дивиться матчі у прямо ефірі, а не в записі. Це дозволяє компанії створювати ажіотаж навколо кожної кіберспортивної події.

Етапи розробки систем управління кібер-змаганнями

Етапи розробки

Етапи розробки систем управління кібер-змаганнями Етапи розробки

Створення систем управління кіберспортивними змаганнями – це комплексний процес, в якому задіяна ціла команда фахівців із різних IT-сфер. Розглянемо основні етапи виробництва.

Збір аналітики та аналіз

Створення будь-якої нової системи починається з глибокого аналізу ніші та завдань. На цьому етапі фахівцям потрібно відповісти на кілька основних питань:

  • які саме завдання вирішуватиме створювана система;
  • у яких жанрах ігор вона використовуватиметься;
  • чи є аналогічні проєкти на ринку;
  • управління якими подіями здійснюватиметься, наприклад онлайн або офлайн турніри, великі міжнародні чемпіонати або невеликі локальні змагання;
  • яким функціоналом має бути оснащена система

Це допоможе вибрати правильний курс у реалізації та розвитку проєкту.

Створення технічної документації

Коли цілі та завдання системи визначені, складається детальна технічна документація проєкту. Тут описуються технології, які будуть використані для його реалізації, заплановані терміни та бюджет. На цьому ж етапі визначається команда розробників із відповідною кваліфікацією, які братимуть безпосередню участь у процесі продакшену.

Проєктування та прототипи

Комерційний успіх системи управління кіберспортивними змаганнями залежить від того, наскільки вона буде зручною для кінцевого користувача. Для цього перед початком малювання дизайну проєктується структура всього проєкту, створюються прототипи окремих сторінок, що візуалізують розташування контенту, і опрацьовується логіка сценаріїв користувача — те, як саме вони взаємодіятимуть із системою.

Розробка дизайну

На підставі готових прототипів створюється візуальна складова проєкту, що включає форми, зображення, фірмові шрифти, таблиці та анімації.

Frontend-розробка

Frontend-фахівці «оживляють» дизайнерський макет, і перетворюють його на реальний інтерфейс користувача, з яким може взаємодіяти кінцевий споживач, з усіма кнопками, формами та іншими інтерактивними елементами.

Для фронтенд-розробки систем управління кіберспортивними змаганнями найчастіше використовуються Vue.js та React, проте остаточний вибір стеку технологій залежить від особливостей конкретного проєкту.

Backend-розробка

Бекенд – це «головний мозок» проєкту, який розташовується на сервері та відповідає за логіку роботи всієї системи. Він отримує дані від клієнтської частини, виконує їхню обробку і повертає потрібний результат.

Розробка бекенду для таких проєктів може виконуватися за допомогою PHP, Python/Django, Laravel, Node.JS/Express.js/Next.js. В AVADA MEDIA працюють програмісти, що спеціалізуються на цих та інших технологіях, завдяки чому ми можемо підібрати оптимальний стек з урахуванням подальшого масштабування системи.

Тестування

Після завершення розробки проєкт передається до QA-відділу, де проходить ретельне тестування. Фахівці контролю якості перевіряють коректність роботи кожної окремої функції та їх взаємодію, зручність використання інтерфейсу, безпеку проєкту та його продуктивність. Це дозволяє виявити і усунути всі ймовірні баги ще до того, як система почне використовуватися в реальних кіберспортивних змаганнях, що забезпечить позитивний досвід користувача.

Де замовити розробку інструментів для управління кіберспортивними змаганнями

Замовити розробку

Де замовити розробку інструментів для управління кіберспортивними змаганнями Замовити розробку

Програмне забезпечення для управління подіями у світі кіберспорту допомагає об’єднати співтовариство геймерів та гарантує чесність та непідкупність кожного турніру. У процесі розробки необхідно приділити велику увагу безпеці продукту, щоб забезпечити його надійність у цифровій промисловості.

Компанія AVADA MEDIA має великий досвід у геймдеві, а також у створенні сервісів із супроводу та організації кіберспортивних змагань. Для роботи над кожним проєктом ми виокремлюємо окрему команду спеціалістів, що спеціалізуються на потрібному напрямку розробки, що дозволяє нам створювати ефективні програмні рішення.

Останні роботи

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Наші клієнти

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Успішні проєкти створюються тільки командою

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12

Зв'яжіться з експертами

З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@