Розробка систем управління змаганнями з кіберспорту Кіберспорт
Кіберспорт – це командні або індивідуальні змагання з відеоігор. Цей ринок стрімко розвивається і, згідно з прогнозами, до кінця 2022 року принесе дохід понад $1,38 мільярда по всьому світу.
А до 2024 року цей показник зросте до 1,61 мільярда доларів. У цій статті ми розглянемо як влаштована індустрія кіберспорту та яке програмне забезпечення використовується для організації та управління такими турнірами.
Жанри кіберспортивних ігор Жанри ігор
Не всі жанри ігор можуть претендувати на участь у кіберспортивних подіях. Для організації турнірів ігровий проєкт має відповідати декільком важливим критеріям:
Наприклад, незважаючи на наявність мультиплеєра в Nioh 2, гра не може стати кіберспортивною, оскільки тут гравці об’єднуються для спільного виконання цілей кампанії та не змагаються один з одним.
Розглянемо найпопулярніші кіберспортивні жанри.
Сама назва цього жанру перекладається, як «розрахована на багато користувачів онлайнова бойова арена», що саме по собі передбачає наявність змагальних механік. Тут є дві команди – по 5 осіб у кожній, які використовують тактику, стратегію та особисті навички для того, щоб зруйнувати базу суперника. Хто зробив це першим, той і переміг. Найбільш відомі представники жанру: Dota 2 та League of Legends.
Ігри, що імітує рукопашний бій на обмеженому просторі. Найчастіше складаються з кількох раундів, переважно — непарної їх кількості, щоб можна було легко визначити переможця. Популярні кіберспортивні ігри у цьому жанрі: Mortal Kombat 11, Street Fighter 5, Tekken 7.
Дві команди борються із використанням віртуальної вогнепальної зброї. Одна з груп має виконати певне завдання, а друга перешкодити їй. Найчастіше це ігри від першої особи, де гравець не бачить свого персонажа, а дивиться на те, що відбувається його «очима».
Такі проєкти імітують традиційні види спорту, такі як футбол, хокей, баскетбол та інше. Правила в симуляторах діють такі самі, як і в оригінальних дисциплінах.
Група гравців потрапляє в обмежений простір, який постійно зменшується. Кожен гравець шукає зброю, займає вигідні точки для оборони та захищається. Перемагає той, хто залишається живим.
Програмне забезпечення для керування кіберспортивними турнірами Програмне забезпечення
Світ відеоігор традиційно наповнений найкращими програмістами, тому більшість завдань пов’язаних із підготовкою кіберспортсменів та організацією турнірів найчастіше виконується за допомогою інноваційних технологічних рішень, які:
Такі інструменти підтримують високий рівень організованості всередині команд та допомагають їм стати професійнішими.
Розглянемо основні види програмного забезпечення управління кіберспортом.
Кіберспортсмени та гравці-аматори, які прагнуть підвищити свої скіли, часто використовують аналітику, яка допомагає визначити як працює поточна мета, які юніти у поточному оновленні найсильніші та які зборки будуть актуальними.
Зрозуміло, є спеціалізовані сайти, які надають таку інформацію, наприклад, DOTAbuff і Leagueofgraphs, проте для професійних команд цього недостатньо. Найчастіше вони використовують власний аналізатор даних, який допомагає у розробці ефективних стратегій.
У деяких кіберспортивних дисциплінах, наприклад League of Legends, існує навіть спеціальна стадія бана, під час якої спортсмени можуть усунути чемпіонів, яких вважають занадто сильними або небезпечними для своєї стратегії.
У ході кіберспортивних турнірів судді та модератори роблять все, щоб ігровий процес був максимально чесним, а вибір переможця — об’єктивним. Для цього вони використовують системи запису ігор та аналізатори даних, що дозволяє в режимі реального часу відстежувати те, що відбувається, та своєчасно реагувати на можливі збої.
Наприклад, у 2014 році на турнірі з CS:GO системи виявили підозрілу поведінку шведського кіберспортсмена Джоела emilio Мако. Як з’ясувалося, він використав чіт-код, що дозволяє бачити ворогів крізь стіни. У результаті команда була дискваліфікована, а сам emilio отримав бан.
Ще один випадок стався в рамках турніру MSI у всесвіті League of Legends у 2021 році. В одного з гравців під час матчу стався збій клієнта. Використовуючи спеціальне програмне забезпечення, судді змогли швидко виправити помилку, а внутрішньоігровий час просто «відкотили», завдяки чому не довелося перестворювати матч, що могло б викликати питання щодо об’єктивності.
Підводячи межу, треба сказати, що збої можуть виникати в будь-якій відеогрі, і навіть під час турнірів світового масштабу. Тому важливо мати програмне забезпечення, яке дозволить виявити та вчасно усунути будь-які технічні проблеми.
Дуже важливу частину кіберспортивної спільноти становлять сервіси для прямих трансляцій матчів, які забезпечують спілкування користувачів у режимі реального часу. Часто для цих цілей використовують Twitch, YouTube Gaming або Facebook Gaming, але деякі видавці запускають власні стрімінгові сервіси.
Наприклад, Riot Games транслює кіберспортивні матчі на власній платформі, де зареєстровані користувачі можуть отримати персональні нагороди – унікальні скіни чемпіонів, образи тотемів, внутрішньоігрові іконки та інше. Однак подарунки доступні лише тим, хто дивиться матчі у прямо ефірі, а не в записі. Це дозволяє компанії створювати ажіотаж навколо кожної кіберспортивної події.
Етапи розробки систем управління кібер-змаганнями Етапи розробки
Створення систем управління кіберспортивними змаганнями – це комплексний процес, в якому задіяна ціла команда фахівців із різних IT-сфер. Розглянемо основні етапи виробництва.
Створення будь-якої нової системи починається з глибокого аналізу ніші та завдань. На цьому етапі фахівцям потрібно відповісти на кілька основних питань:
Це допоможе вибрати правильний курс у реалізації та розвитку проєкту.
Коли цілі та завдання системи визначені, складається детальна технічна документація проєкту. Тут описуються технології, які будуть використані для його реалізації, заплановані терміни та бюджет. На цьому ж етапі визначається команда розробників із відповідною кваліфікацією, які братимуть безпосередню участь у процесі продакшену.
Комерційний успіх системи управління кіберспортивними змаганнями залежить від того, наскільки вона буде зручною для кінцевого користувача. Для цього перед початком малювання дизайну проєктується структура всього проєкту, створюються прототипи окремих сторінок, що візуалізують розташування контенту, і опрацьовується логіка сценаріїв користувача — те, як саме вони взаємодіятимуть із системою.
На підставі готових прототипів створюється візуальна складова проєкту, що включає форми, зображення, фірмові шрифти, таблиці та анімації.
Frontend-фахівці «оживляють» дизайнерський макет, і перетворюють його на реальний інтерфейс користувача, з яким може взаємодіяти кінцевий споживач, з усіма кнопками, формами та іншими інтерактивними елементами.
Для фронтенд-розробки систем управління кіберспортивними змаганнями найчастіше використовуються Vue.js та React, проте остаточний вибір стеку технологій залежить від особливостей конкретного проєкту.
Бекенд – це «головний мозок» проєкту, який розташовується на сервері та відповідає за логіку роботи всієї системи. Він отримує дані від клієнтської частини, виконує їхню обробку і повертає потрібний результат.
Розробка бекенду для таких проєктів може виконуватися за допомогою PHP, Python/Django, Laravel, Node.JS/Express.js/Next.js. В AVADA MEDIA працюють програмісти, що спеціалізуються на цих та інших технологіях, завдяки чому ми можемо підібрати оптимальний стек з урахуванням подальшого масштабування системи.
Після завершення розробки проєкт передається до QA-відділу, де проходить ретельне тестування. Фахівці контролю якості перевіряють коректність роботи кожної окремої функції та їх взаємодію, зручність використання інтерфейсу, безпеку проєкту та його продуктивність. Це дозволяє виявити і усунути всі ймовірні баги ще до того, як система почне використовуватися в реальних кіберспортивних змаганнях, що забезпечить позитивний досвід користувача.
Де замовити розробку інструментів для управління кіберспортивними змаганнями Замовити розробку
Програмне забезпечення для управління подіями у світі кіберспорту допомагає об’єднати співтовариство геймерів та гарантує чесність та непідкупність кожного турніру. У процесі розробки необхідно приділити велику увагу безпеці продукту, щоб забезпечити його надійність у цифровій промисловості.
Компанія AVADA MEDIA має великий досвід у геймдеві, а також у створенні сервісів із супроводу та організації кіберспортивних змагань. Для роботи над кожним проєктом ми виокремлюємо окрему команду спеціалістів, що спеціалізуються на потрібному напрямку розробки, що дозволяє нам створювати ефективні програмні рішення.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32