3D-анімація вдихає в персонажів життя і дозволяє їм переміщатися в цифровому просторі за допомогою комп’ютерних технологій. Анімація широко використовується в рекламних цілях, кінопродакшині та розробці ігор.
При створенні анімації головною метою є максимально точно імітувати рух у реальному житті. Персонаж повинен навчитися плавно ходити, нагинатися, виражати емоції та виконувати інші дії. Щоб досягти такого результату, модель піддається ригінгу.
Ригінг– це процес оснащення готової 3D моделі віртуальним скелетом, в якому всі поєднані між собою кістки перебувають у батьківсько-дочірніх відносинах, що суттєво спрощує процес анімування. Наприклад, якщо персонаж рухає плечем, його кістки передпліччя та кисті також зміщуватимуться.
Для налаштування взаємодії 3D-моделі зі скелетом дизайнер вручну встановлює вагу кожної кістки. Чим кістка важче, тим більше впливає вона на частину сітки, тому на цьому етапі важливо правильно розподілити навантаження.
Під час розробки масштабних ігор і роликів часто трапляється, що в деякі персонажі мають однакову структуру. Тому, з метою економії часу, такі клуні можуть бути скопійовані і призначені новій сітці. Після оснастки моделі скелетом дизайнер додає кісткам інверсну кінематику.
Найчастіше це потрібно для анімації рук і ніг, якщо говорити про персонажа-гуманоїда, але технологія також може застосовуватися до різних частин тіла міфічних та вигаданих персонажів, наприклад, до хвоста дракона.
Правильне налаштування зворотної кінематики дозволяє тримати суглоби моделі у правильному напрямку, що спрощує створення реалістичної анімації.
Потім для кісток встановлюються обмеження руху, щоб вони могли рухатися тільки в заданих інтервалах. Наприклад, голова моделі не повинна повертатись на 360 градусів.
Плюсом ригінгу є те, що він дає хороший контроль над деформацією моделі, але в той же час він практично не застосовується для анімації деталізованих поверхонь. Тому для створення лицьової анімації найчастіше використовуються методи, що виходять за рамки звичайної роботи з кістковою структурою, такі як морфінг та блендшейпи.
Для створення складного ригінгу часто використовується цілий стек технологій. Розглянемо основні з них, без яких практично не обходиться жодний проєкт:
Принцип IK полягає в тому, щоб дочірні кістки та суглоби впливали на становище материнських. Наприклад, усунення пальця руки персонажа повинне впливати на загальне положення кисті.
Існує 3 рівні анімації тривимірних персонажів. Розглянемо, чим вони відрізняються між собою:
Спрощена анімація
Найчастіше такий тип анімації використовується під час навчання фахівців, і застосовується у комерційних цілях.
За допомогою спрощеної анімації можна зобразити фізику якогось процесу, функціонування нескладної системи тощо.
Анімація середнього рівня
Це відносно недорога анімація, яка відмінно підходить для вирішення більшості презентаційних та маркетингових бізнес-завдань. Така 3D анімація характеризується мінімумом складних об’єктів, простою фізикою зображення та нескладними текстурами. Незважаючи на те, що візуальний ряд спрощений, картинка має досить якісний вигляд.
Фотореалістична тривимірна анімація
Анімація з високим рівнем деталізації, в якій ретельно продумана та промальована кожна деталь та текстура.
Фотореалістична графіка характеризується:
При створенні фотореалістичної анімації можна накладати на 3Д-рендер реальні кадри, за рахунок чого створюється по-справжньому жива картинка. Такі персонажі виглядають яскраво і більше за інших запам’ятовуються глядачеві.
Фотореалістична 3D анімація широко використовується в рекламі, у тому числі на телебаченні, в геймдеві та створенні анімаційних фільмів.
Розробка тривимірної анімації займає багато часу і цей процес виконує не одна людина, а ціла команда, де кожна людина відповідає за свій процес: дизайнери, аніматори, сценаристи і т.д.
Компанія AVADA MEDIA більше 10 років розробляє та анімує 3D персонажів. У нашому штаті зібрано кваліфікованих співробітників, які можуть реалізувати анімацію будь-якого рівня, залежно від потреб бізнесу клієнта.
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:
+ 38 (097) 036 29 32