Все, що потрібно знати про тестування: рівні, типи, етапи та методи налагодження ПРОФЕСІЙНО, ШВИДКО, ЯКІСНО
Тестування програмного продукту є невід’ємною частиною продакшну, і спрямоване на те, щоб надати клієнтам компанії винятковий досвід користувача, що відповідає їх очікуванням – без багів, помилок та інших недоробок.
Сьогодні існує дві популярні методології тестування ПЗ:
У міру того, як програмне забезпечення стає складніше, життєвий цикл тестування програмного забезпечення продовжує еволюціонувати. Все частіше розробникам стає невигідно чекати фінальної розробки для початку тестування, оскільки виправлення помилок, у такому разі, може обходитися дорожче за розробку. Тому метод Agile набирає дедалі більшої популярності.
Рівні тестування Quality assurance
Перед релізом програмний продукт повинен пройти чотири рівні тестування. Розглянемо кожен рівень докладніше.
Модульне або функціональне тестування програмного забезпечення є першим рівнем QA, під час якого перевіряється працездатність окремих програмних модулів, компонентів та функцій. Його мета полягає в тому, щоб упевнитись у коректності роботи кожної одиниці програмного коду.
Найчастіше модульне тестування виконується не QA-інженером, а розробниками на етапі кодингу.
В ході інтеграційного тестування окремо перевірені модулі та елементи програмного забезпечення об’єднуються в групи, і перевіряються як цілісні механізми. Головне завдання такого тестування у тому, щоб виявити баги при взаємодії різних модулів.
Інтеграційне тестування необхідно з кількох причин:
Існує чотири основні типи інтеграційного тестування:
Під час системного тестування програмний продукт компілюється як єдине ціле, потім тестується. За допомогою цієї стратегії QA-фахівці перевіряють, у тому числі, функціональність, безпеку та переносимість проєкту.
Приймальний та системний рівні тестування ПЗ практично не відрізняються за своєю функціональністю, але з істотною поправкою – приймальне тестування виконується групою кінцевих користувачів, які перевіряють програмний продукт з боку споживача та визначають, наскільки він готовий до релізу для широкої публіки.
Цей рівень має дві класифікації тестування:
Для забезпечення коректної роботи програмного продукту важливо дотримуватися всіх рівнів та методів тестування програм.
Етапи тестування програмного забезпечення Quality assurance
Тестування – це не просто пошук помилок. Це складний та структурований процес, спрямований на підвищення якості програмного продукту. В основі тестування ПЗ лежить 7 основних етапів:
Перші кроки QA починаються ще початку розробки програмного продукту — на етапі аналізу вимог замовника. Тестувальникам потрібно:
Коли вимоги до проєкту сформовані та затверджені, QA-фахівці можуть розпочинати розробку стратегії тестування та планування процедур, спрямованих на покращення якості ПЗ. На цьому етапі визначається бюджет, вирішується, які методи тестування програми будуть використовуватися на кожній стадії її створення.
На цьому етапі QA-інженери вже мають готовий план тестування і приступають до його безпосередньої реалізації: створюють сценарії для автоматичного тестування, готують тестувальне середовище для проведення безпечних тестів, формують чек-листи та виконують інші підготовчі роботи.
Команда QA-інженерів проводить тестування програми, виявляє баги, недоробки, та заповнюють тестувальну документацію, яка згодом буде передана у відділ продакшну на доопрацювання.
Коли розробники усувають усі виявлені проблеми, відділ QA знову береться за роботу та проводить повторне, так зване регресійне тестування. Воно допомагає переконатися, що технічні коригування було внесено правильно, і після всіх доопрацювань продукт почав нормально функціонувати. Це важливий етап, оскільки внесення будь-яких правок може вплинути на роботу програми непередбачуваним чином.
Після завершення всіх етапів тестування QA-фахівці формують детальний звіт, в якому описують всі тести, проведені протягом життєвого циклу програмного продукту.
Види тестування Quality assurance
Допомагає визначити, як коректно продукт виконує завдання, покладені на нього в техзавданні.
Юзабіліті – це зручність користування. Тобто, на цьому етапі QA спеціаліст використовує техніки тестування програмного забезпечення, щоб визначити, наскільки зручний, зрозумілий та логічний програмний продукт. Надалі, добре пророблений інтерфейс допоможе аудиторії швидше освоювати продукт, а отже — покращить досвід користувача.
Перевіряється коректність роботи продукту різних операційних системах, у різних браузерах та його версіях тощо.
Виконується для перевірки правильності адаптації програмного продукту для різних країн та мовних версій.
Демонструє, як продукт реагує на високі навантаження — наприклад, у разі збільшення кількості відвідувачів, обсягу даних, що передаються, та іншого, залежно від специфіки проекту.
Визначає, наскільки продукт стійкий до зламів, вірусів, атак хакерів та витоків конфіденційних даних користувачів.
Що таке налагодження та методи налагодження програмного забезпечення Quality assurance
Налагодження — це процес пошуку помилок у програмному забезпеченні, їх аналіз та виправлення. Іншими словами, це робота, яку виконує розробник після виявлення багів тестувальником.
Існує кілька популярних методів налагодження програмного забезпечення:
Незважаючи на високу популярність, цей метод залишається одним із найменш ефективних, оскільки покладається виключно на обчислювальну потужність. Його суть полягає в тому, що розробник завантажує в ПЗ оператори друку для виведення проміжних значень, сподіваючись, що ряд записаних значень полегшить знаходження оператора з помилкою.
Досить популярний метод, який найчастіше використовується у невеликих проєктах. При його використанні вихідний код програми розгортається у зворотному порядку від місця, де було виявлено симптом помилки доти, доки не буде виявлено причину проблеми. Можливості методу зворотного відстеження досить обмежені, оскільки у великих проєктах кількість зворотних ліній може бути надто великою.
Цей підхід також називається індукцією та дедукцією. Його суть полягає в тому, що розробник висуває гіпотезу про причину виникнення проблеми, а потім створює спеціальну форму даних, яка перевірить припущення, а потім підтвердить його чи спростує.
Висновок AVADA MEDIA
Існують різні методики тестування програмного забезпечення, і яку з них застосовувати у конкретному випадку вирішують лише розробники та QA-інженери. AVADA MEDIA – це команда досвідчених спеціалістів, яка працює на ринку інноваційних технологій понад 10 років.
Кожен наш продукт, перед тим як потрапити в руки кінцевого споживача, проходить повний цикл перевірки якості, завдяки чому ви можете бути впевнені, що ваші клієнти отримають бездоганний досвід користувача при його використанні.
Останні роботи
Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.
Наші клієнти Що про нас кажуть
Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Долучайтеся до нас
+ 38 (097) 036 29 32