Автоматизоване тестування

Автоматизоване тестування програмного забезпечення

Автоматизоване тестування програмного забезпечення — це один із методів забезпечення якості ПЗ, за допомогою якого QA-інженери виявляють баги, помилки, дефекти та будь-які інші проблеми, що виникають під час розробки продукту. На відміну від ручного тестування, автоматизоване виконується не людиною, а за допомогою спеціальних сервісів та програм.

Автоматичне тестування має суттєві переваги, порівняно з ручним:

  • Економія часу. Програми працюють швидше, ніж люди, і зберігають високу точність результатів, тому автоматизація здатна скоротити цикл розробки товару. Особливо це актуально у великих та SaaS-проєктах, де тестування – це рутинний та щоденний процес.
  • Можливість повторного застосування. Сценарій тестування створюється один раз і згодом може використовуватися без обмежень, у тому числі в інших проєктах.
  • Відсутність людського фактора. Людині властиво піддаватися емоціям та втомі, які можуть стати причиною помилок при ручному тестуванні. Програма працює завжди однаково, через що ймовірність недоробок QA-відділу зводиться до мінімуму.
  • Можливість навантажувального тестування. За допомогою спеціального ПЗ тестувальник може змоделювати велику кількість користувачів в онлайні, і перевірити, як працює продукт в умовах високих навантажень, чого в ручному тестуванні досягти практично неможливо.
  • Якісні звіти. За підсумками тестування програма формує повний та вичерпний звіт у встановленому форматі.

Тести QA можуть запускатися будь-якої доби і без вихідних. Це дає можливість перевіряти коректність роботи коду скільки завгодно — хоч після кожної зміни.

Як виконується автоматичне тестування

Процес автоматизованого тестування виконується за певним алгоритмом, який можна поділити на шість послідовних етапів:

  • Визначення обсягу.

Обсяг тестування – це список функцій продукту, його частин чи інтеграцій, які потрібно протестувати. На цьому етапі потрібно визначити, які тести будуть виконуватися автоматично, а які вручну.

  • Вибір інструменту.

На ринку існує багато інструментів для автоматизації тестування. При виборі однієї з них враховуються технологія, функціональність та специфіка програмного продукту. Також слід брати до уваги бюджет проєкту.

  • Розробка стратегії.

Стратегія тестування необхідна організації процесу. Вона являє собою детальний план робіт, в якому описано загальний підхід до тестування та його кінцева мета.

  • Налаштування середовища тестування.

Перед тим як приступати до безпосереднього тестування, команда QA-інженерів виконує налаштування програмного та апаратного забезпечення, яке використовуватиметься в роботі.

  • Написання сценарію.

На цьому етапі QA-фахівці створюють сценарії проведення тестів, що базуються на реальних вимогах до проєкту. Вони мають бути масштабованими, багаторазовими та простими для розуміння.

  • Виконання тестів та звіти.

Відділ QA запускає автоматизовані тести та перевіряє коректність роботи програмного продукту. За підсумками цієї перевірки формується звіт, де вказано вичерпну інформацію про помилки та дефекти в коді. На підставі результатів тестування формується ТЗ розробникам налагодження.

Варто додати, що важливо виконувати автоматизоване тестування з нуля з перших кроків розробки ПЗ. Це дасть змогу виявити серйозні баги у проекті одразу, та своєчасно їх виправити.

Типи тестування, які можна автоматизувати

Повністю автоматизувати процес тестування неможливо, оскільки деякі помилки здатна виявити лише людина, особливо якщо йдеться про перевірку UI-інтерфейсів. Але є типи тестів, які найбільше виграють від автоматизації.

Модульне тестування

Такі тести спрямовані на перевірку працездатності окремих модулів – частин коду, що не залежать від решти додатка. Це рутинне та трудомістке завдання, яке легко автоматизується.

Інтеграційне тестування

Етап тестування, на якому перевіряється працездатність групи модулів, що об’єднані в цілісний механізм.

Смоук тестування

Смоук, чи «димне» тестування — це тип QA, призначений виявлення виявлення очевидних помилок, які можуть виникнути ще перших етапах розробки ПЗ. Найчастіше виконується програмістом.

Функціональне тестування

Завдання цього тестування полягає у перевірці програмного продукту відповідність функціональним вимогам — чи здатний він вирішувати покладені нею завдання. Найчастіше функціональне тестування не включає перевірку коду.

Регресійне тестування

Проводиться щоразу після налагодження виявлених у ПЗ багів. Допомагає тестувальникам переконатися в тому, що розробник коректно виправив дефекти, і внесені ним коригування в код не спричинили непередбачених змін в інших частинах продукту.

Тести продуктивності

Під час такого тестування QA-інженери моделюють високе навантаження на програмний продукт, начебто ним користуються одночасно десятки тисяч людей у ​​різних умовах: заходять із різних браузерів та ОС, у різних часових поясах тощо. Фактично, тестування продуктивності немає альтернативних методів у ручному тестуванні.

Тестування ПЗ в AVADA MEDIA

Компанія AVADA MEDIA виконує усі види автоматизованого тестування програмного забезпечення. Для кожного проєкту ми розробляємо унікальну QA-стратегію та пишемо власні сценарії, щоб забезпечити неперевершений рівень контролю якості.

Щоб дізнатися більше про те, як ми виконуємо тестування ПЗ, зв’яжіться з нами, заповнивши форму нижче.

Screenshot ×
З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@

Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:

+ 38 (097) 036 29 32