Зростання ринку онлайн-торгівлі сприяло збільшенню вимог до експрес-перевізників – сьогодні користувач хоче не просто отримати свою посилку максимально швидко, а й мати можливість відстежити її місцезнаходження у будь-який момент часу.
Щоб задовольнити запити клієнтів та підвищити свою конкурентоспроможність, багато продавців та компаній-перевізників запускають власні сервіси для відстеження вантажів. Однак на практиці це не завжди зручно, оскільки покупець може здійснювати замовлення на різних сайтах і користуватися доставкою кількох кур’єрських служб, а моніторинг кожної посилки в окремому додатку стає незручним та тимчасовим.
Така ситуація призвела до появи на ринку більш глобальних інструментів, які надають користувачеві інформацію про всі його доставки в єдиному інтерфейсі.
Наприклад, одним із найзатребуваніших рішень у цій галузі є проєкт AfterShip, який моніторить рух вантажів у більш ніж 300 поштових служб по всьому світу та надає ефективні інструменти для аналізу та контролю.
Програми для відстеження вантажів можуть розроблятися для роботи на різних платформах — у браузері, смартфоні або на персональному комп’ютері. Відповідно, для реалізації таких рішень використовуватиметься різний технологічний стек:
Вибір стека технологій відіграє основну роль розробки програми, адже саме від нього залежить продуктивність, швидкість розробки і можливість масштабування.
Процес створення програми можна порівняти з будівництвом будинку: спочатку виконуються дослідження, потім заливається фундамент, зводяться стіни, що несуть, і так далі — тобто, всі роботи виконуються поетапно. Якщо якийсь крок пропустити, то кінцевий результат буде зовсім не таким, як планувалося. Наприклад, складно уявити будинок, у якому пропустили етап покрівлі даху, адже він виявиться просто непридатним для житла.
Розглянемо основні етапи створення програми з відстеження вантажів, і які роботи виконуються кожному з них.
Етап 1. Збір інформації
Насамперед розробникам потрібно визначити чіткі цілі та завдання проєкту. Для цього Project-manager проводить зустрічі чи онлайн-мітинги з клієнтом, на яких фіксує його вимоги та побажання, а бізнес-аналітики здійснюють аналіз ринку, що допомагає визначити індивідуальний вектор розвитку майбутньої програми.
Етап 2. Проєктування та складання технічної документації
Після отримання всіх необхідних даних, розробники приступають до створення прототипу — схематичної моделі майбутнього додатку, яка дозволить скласти чітке уявлення про можливості та функціональні особливості проєкту ще до початку його технічної розробки. Найчастіше прототип включає:
Створений прототип використовуватиметься як «фундамент» всіх наступних етапах виробництва програми.
Етап 3. Розробка UI-дизайну
Додаток для відстеження вантажів – це проєкт, спрямований на широкі маси користувачів, тому дуже важливо, щоб воно було зручним, привабливим та інтуїтивно зрозумілим для споживачів вже з першого контакту. Для досягнення цієї мети до проєкту підключаються професійні UI-дизайнери, які формують візуальне оточення та відчуття проєкту.
Етап 4. Створення програмної частини
Програмування програми – це досить загальне поняття. Якщо трохи заглибитися в процеси, цей етап можна розділити на дві ключові частини:
Етап 5. Тестування
Тестування дозволяє переконатися в тому, що всі функції програми працюють коректно та відповідно до того, як це було задумано. Розрізняють два основні типи тестів:
У разі виявлення помилок QA-інженер складає баг-репорт та повертає проєкт на доопрацювання відповідальному фахівцю, а після їх виправлення проводить повторне тестування.
Етап 6. Технічна підтримка та розвиток
Навіть при ретельному тестуванні бувають ситуації, коли після початку використання програми в реальних умовах користувачі стикаються з проблемами, які не були виявлені раніше. У такому разі розробники вивчають помилку та швидко її усувають у рамках технічної підтримки.
Крім того, протягом перших місяців після релізу, найчастіше, стає зрозуміло який функціонал потрібно створити або покращити, щоб підвищити ефективність програми. Для вирішення таких завдань фахівці складають нове технічне завдання, у разі потреби доопрацьовують дизайн-макети, а потім розробляють та впроваджують необхідні зміни. Варто також додати, що перед інсталяцією оновлення в оригінальну версію програми воно попередньо тестується на робочому сервері, що дозволяє уникнути непередбачуваних наслідків.
Ринок електронної комерції постійно зростає, а відповідно збільшується кількість локальних та міжнародних онлайн-замовлень. Водночас користувачі — серед яких не лише кінцеві споживачі, а й рітейлери потребують ефективних інструментів для відстеження та керування вантажами в режимі реального часу. Таким чином, інвестиції в розробку інноваційних рішень у цьому напрямку з великою ймовірністю стануть рентабельними і окупними.
Компанія AVADA MEDIA спеціалізується на розробці програмного забезпечення для сфери транспорту та логістики. Для реалізації таких продуктів ми використовуємо сучасні технології, завдяки чому можемо гарантувати високу продуктивність та надійність софту, а також можливість практично будь-якого функціоналу.
Наші роботи
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:
+ 38 (097) 036 29 32