Більше 48% користувачів вважають хороший дизайн показником надійності бізнесу, а на те, щоб сформувати першу думку про інтерфейс, за даними Google, людині потрібно лише 1,7 секунди. Тому usability тестування стає невід’ємною частиною у розробці сайту, мобільного додатка та будь-якого іншого програмного продукту.
За визначенням, тестування юзабіліті — це оцінка зручності проєкту кінцевого споживача. Фактично, воно дає можливість розробникам та маркетологам поглянути на продукт очима кінцевого користувача, щоб оцінити його відповідність очікуванням людини та визначити проблемні місця в інтерфейсі.
Для отримання достовірних результатів, юзабіліті тестування сайту або програми має виконуватись відповідно до конкретних планів. Можна виділити шість основних етапів проведення дослідження.
Крок №1. Визначення цілей
Кожне тестування повинно мати ціль, тому на першому етапі важливо визначити, що саме перевірятиметься. Наприклад, метою може бути:
Крок №2. Вибір способу юзабіліті-тестування
Найчастіше тестування юзабіліті проводиться методом чорної скриньки — коли проєкт аналізується лише з погляду користувача, без знань про внутрішній пристрій програмного продукту. Існує кілька поширених способів проведення тестів:
Крок №3. Підбір респондентів
Розробники, дизайнери та маркетологи, глибоко знайомі з продуктом, часто не можуть об’єктивно оцінити зручність інтерфейсу. Тому для проведення юзабіліті-тестів залучаються тестувальники або фокус-групи зі сторонніх осіб, які вперше бачать інтерфейс.
Також, для отримання достовірних результатів, варто віддати перевагу респондентам, які є цільовою аудиторією програмного продукту, або схожі на майбутніх реальних користувачів за основними характеристиками:
Крок №4. Створення сценарію тестування
Сценарій тестування – це завдання, яке будуть виконувати респонденти в рамках проведення дослідження. Щоб отримати коректні та об’єктивні відгуки, рекомендуємо відмовитись від докладних інструкцій, оскільки вони можуть вплинути на результат. Краще давати користувачам проблему, наприклад, замовити конкретний товар, і дати їм повну свободу дій при роботі з інтерфейсом.
Поставлені завдання можуть бути двох видів:
Обидва підходи є цінними для перевірки юзабіліті, і можуть використовуватись у потрібній послідовності для найбільш детального дослідження.
Крок №5. Проведення тесту
Якщо проводиться очне тестування, перед початком дослідження з кожним респондентом потрібно провести діалог та пояснити завдання та цілі перевірки.
Важливо дати людині зрозуміти, що тестуються не його особисті навички, а зручність інтерфейсу. При цьому рекомендуємо уникати вживання професійної термінології та питань, що наводять, які надалі можуть вплинути на результат.
Крок №6. Аналіз результату
За підсумками тестування можна визначити сильні сторони проєкту, загальні побажання користувачів та проблеми, які необхідно усунути.
Далі виявлені баги групуються за спорідненою ознакою, і складається їхній рейтинг за шкалою:
Такий рейтинг допоможе правильно розставити пріоритети у виправленні багів.
Кожен продукт, що розробляється в AVADA MEDIA, проходить повний цикл usability-тестування, завдяки ваші клієнти будуть користуватися надійним і зручним інтерфейсом, що не потребує доробок, відразу після релізу.
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:
+ 38 (097) 036 29 32