Відвідувачі можуть заходити на сайт, використовуючи різні браузери, операційні системи та їх версії. Тому, щоб забезпечити позитивний досвід користувача для всіх клієнтів, потрібно переконатися в тому, що ресурс коректно працює на будь-яких пристроях при різних конфігураціях. Для цього існує кросбраузерне тестування.
Говорячи простими словами, тестування кросбраузерності дає можливість перевірити коректність роботи веб-сайту в різних браузерах, операційних системах, пристроях та дозволах. Це один з основних етапів QA, без якого програмний продукт не може бути наданий кінцевому споживачеві.
У минулому сайтів в інтернеті було небагато, і цінувалася не так їх якість, як саме існування. Але ці часи давно минули, і сьогодні між бізнесом та його конкурентами — лише два кліки мишкою.
За даними дослідження McKinsey & Company, 25% споживачів у Мережі відмовляються від бренду після першого невдалого досвіду використання сайту. У таких умовах, від якості роботи веб-ресурсу на різних платформах багато в чому залежить його популярність та ефективність. Тому цьому питанню варто приділяти достатньо уваги.
Існує два види тестування – ручне та автоматизоване. З метою забезпечення найкращого результату, у більшості проєктів використовуються обидва ці підходи. Розглянемо переваги та особливості кожного з них.
Ручне тестування
Під час ручного тестування QA-інженер особисто взаємодіє з веб-програмою у всіх потрібних браузерах і на всіх пристроях, послідовно виконуючи тестові сценарії.
Плюси такого підходу:
З мінусів варто виділити присутність людського фактора та велику тривалість — на ручне тестування можуть піти дні, тижні або навіть місяці.
Автоматизоване тестування
Для проведення такого тестування QA-інженери пишуть спеціальні програми – тестові сценарії, які самостійно виконують рутинні перевірки та суттєво прискорюють цикл випуску продукту.
Плюси автоматизації:
За всіх своїх переваг автоматизоване тестування може виявитися досить витратним для невеликих проєктів, оскільки передбачає створення додаткового ПЗ. До того ж автоматичні перевірки діють строго в рамках сценарію і не здатні від них відхилятися для виявлення менш очевидних дефектів.
При визначенні пріоритетних браузерів та пристроїв, в яких перевірятиметься працездатність веб-програми, потрібно враховувати кілька факторів:
Аналітичні інструменти, наприклад Google Analytics, дають змогу збирати інформацію про те, які браузери та операційні системи клієнти найчастіше використовують під час відвідування сайту. Грунтуючись на їх перевагах, можна приймати рішення про тестування проєкту в найбільш популярних браузерах.
Також для визначення браузерів, в яких проводитиметься тестування, можна керуватися статистичними даними про популярність оглядачів у конкретному регіоні.
Наприклад, на початок 2022 року понад 73% людей в Україні використовують Google Chrome, ще 8% – Safari, та 6,3% – Firefox.
Існує висока ймовірність того, що частина користувачів використовують старі версії браузерів або операційних систем, і з якихось причин їх не оновлюють. Це важливо враховувати під час тестування.
Кількість відібраних для тестування браузерів може змінюватись, залежно від розміру цільового ринку, проте рекомендується перевіряти працездатність ресурсу не менш ніж у 5 популярних оглядачах та операційних системах.
Існує три основні типи кросбраузерного тестування сайтів, які відрізняються за своєю специфікою та цілями:
AVADA MEDIA працює на ринку інноваційних розробок понад 10 років. Перед офіційним релізом кожен розроблений нами сайт проходить всі рівні тестування, включаючи кросбраузерне.
Щоб дізнатися більше про те, як ми працюємо, або обговорити створення вашого проєкту, зв’яжіться з нами будь-яким зручним способом.
Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?
Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.
Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:
Надіслати резюме
Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:
+ 38 (097) 036 29 32