Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Progressive Web App, або скорочено PWA — це молода технологія, в якій поєднуються переваги звичайних веб-сайтів і мобільних додатків. На практиці це дає максимальну швидкість роботи та зручність використання софту.

У цій статті поговоримо про те, як саме працюють PWA-додатки, розберемо їх сильні та слабкі сторони та розповімо, як саме вони можуть допомогти бізнесу у досягненні комерційних результатів.

Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Як влаштовані PWA-програми

PWA-програми, як і сайт, можуть бути односторінковими – SPA, або багатосторінковими – MPA. Насправді, це не має жодного значення. А ось їхня архітектура дещо відрізняється, і складається з трьох основних компонентів:

  • Frontend. Це клієнтська сторона програми. Вона формує його візуальне подання у браузері та вибудовує певну логіку взаємодії з користувачем. Для реалізації фронтенду PWA можуть використовуватися статичні технології HTML, CSS та JavaScript або реактивні фреймворки – Vue.js, React, js, Angular та інші.
  • Backend. Серверна частина додатку відповідає за зберігання даних та їх надання стороні клієнта на запит користувача. У PWA бекенд може бути написаний практично будь-якою серверною мовою програмування – PHP, Python, Java, Node.js або на фреймворках Yii2, Laravel, Django, Flask.
  • Маніфест. По факту, це JSON-файл, який дозволяє встановити PWA на мобільний пристрій і дає можливість працювати як звичайний нативний додаток. Як правило, manifest включає метадані продукту – назву, іконку, колірну схему та інші налаштування, а також містить посилання на різні ресурси, необхідні для роботи продукту, наприклад на файли скриптів.

Як працює PWA

  • Насамперед користувач встановлює PWA на домашній екран свого пристрою.
  • Під час запуску програми, спершу завантажується його фронтенд – HTML, CSS та JavaScript-код.
  • Після цього запускається фоновий процес Service Worker, який працює у браузері та відповідає за кешування даних та керування режимом offline. Важливо, що він може кешувати ресурси навіть без підключення до Мережі, використовуючи фізичну пам’ять пристрою.
  • Зберігання інформації в PWA запускається окремим потоком у базі даних IndexedDB або localStorage і здійснюється незалежно від основного потоку веб-сторінки. Це означає, що користувач може працювати з програмою як онлайн, так і офлайн. У другому випадку дані тимчасово зберігаються у локальному сховищі та передаються на сервер при наступному підключенні до Мережі.
Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Чому варто використовувати PWA-програми

Використовуючи прогресивні програми, бізнес надає клієнтам швидкий і зручний доступ до своїх онлайн-сервісів, без необхідності завантажувати програми з AppStore або Play Market. Завдяки такій інноваційній можливості PWA набули досить широкого поширення на ринку, і навіть великі світові бренди, такі як Starbucks, Uber та Pinterest почали запускати власні Progressive Web App. На користь таких рішень можна знайти безліч аргументів:

  • Збільшення конверсії сайту. Так як користувачі отримують швидший доступ до функцій бізнесу, збільшується і ймовірність того, що вони роблять цільову дію, наприклад, здійснять покупку в інтернет-магазині.
  • Зниження витрат за розробку. Програми PWA використовують однаковий код для роботи в різних операційних системах, тому їх створення може стати економнішим порівняно з випуском повноцінних мобільних додатків для IOS та Android.
  • Зручність поновлення. Користувачеві не потрібно встановлювати оновлення PWA через маркети програм.
  • Підвищення впізнаваності бренду. Логотип компанії завжди знаходиться на головному екрані користувача.
  • Відсутність конкуренції у пошуковій видачі. Клієнт звертається до компанії безпосередньо через програму без використання браузера. Це мінімізує ризик того, що він здійснить покупку конкурента.
  • Економія реклами. PWA відкриває компанії доступ до розсилки push-повідомлень. Вони точно не залишаться непоміченими, допоможуть збільшити продаж та заощадять рекламний бюджет.
Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Які проблеми є у PWA

Як і будь-яка інша технологія, у прогресивних додатків є не тільки сильні, а й слабкі сторони. Але плюс у тому, що з більшістю цих мінусів можна працювати і мінімізувати їх негативний вплив. Розглянемо, як саме:

  • PWA завжди записує дані у кеш. З одного боку – це досить зручна фіча, адже при необхідності додаток завжди може звернутися до нього в офлайн-режимі. Але з іншого боку, вона сильно витрачає пам’ять пристрою. Вирішити цю проблему можна шляхом оптимізації розміру зображень і використання «лінивого завантаження» ресурсів, коли дані будуть кешуватися тільки в разі потреби.
  • Немає підтримки старих версій браузерів. Працюючи з PWA, доведеться працювати тільки зі свіжими версіями браузерів, через що частина користувачів не зможе скористатися додатком.
  • Проблеми із SEO-оптимізацією. Прогресивні програми можуть використовувати динамічний вміст, що генерується на стороні клієнта. Але слід розуміти, що такий контент погано індексується пошуковими роботами. Для боротьби з цією проблемою є відразу кілька способів, ось найбільш поширені: по-перше, можна використовувати попередній рендеринг для створення статичних HTML-сторінок, які легко проходять індексацію, а по-друге — можна за допомогою тега meta вказувати коректні метадані для кожної сторінки .

Якому бізнесу вигідно використовувати PWA-програми

Прогресивні програми можуть успішно використовуватись у більшості сфер бізнесу, але найбільше вони підійдуть компаніям, послугами яких клієнти користуються регулярно.

Розглянемо кілька практичних прикладів:

  • Мережі доставки. Для такого бізнесу властива висока конкуренція і PWA допоможе впоратися з цією проблемою. По-перше, клієнти виконуватимуть замовлення безпосередньо з додатка, а значить не побачать пропозиції конкурентів, а по-друге, компанія отримає можливість стимулювати купівельний попит за допомогою push-повідомлень.
  • Ресторанний бізнес. PWA дозволить клієнтам ресторанів та кафе в кілька кліків бронювати столик або замовити їжу додому.
  • Інтернет магазини. Встановивши PWA-додаток, користувачі зможуть знаходити магазин в один клік і робити покупки навіть у режимі офлайн, а при першому підключенні до Мережі замовлення автоматично завантажаться на сервер компанії, і їх можна буде обробити.
  • Бьюті-сфера. Барбершопи та салони краси можуть використовувати PWA-додатки для ведення онлайн-запису клієнтів, розсилки нагадувань про відвідування через push-сповіщення та для продажу доглядових засобів.
Між вебом та мобайлом — як PWA-програми допомагають бізнесу

Висновок

PWA це відносно нова технологія, яка допомагає бізнесу більш ефективно працювати в онлайні.

Зрозуміло, у неї є свої переваги та недоліки, але при правильній оптимізації прогресивні програми можуть стати гарною та відносно недорогою заміною нативних мобільних додатків на IOS та Android.

Screenshot ×
З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: info@avada-media.com.ua </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>
Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@

Зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом:

+ 38 (097) 036 29 32