ЧОМУ ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ НЕМОЖЛИВА БЕЗ АНАЛІЗУ БІЗНЕСУ?

Бізнес-аналітика

Попередній аналіз бізнесу

Аналіз бізнесу: чому цифрова трансформація неможлива без бізнес-аналітики Попередній аналіз бізнесу

Як це не парадоксально звучить, у багатьох випадках формування розгорнутого технічного завдання – це найбільш складний і відповідальний етап розробки програмного забезпечення. Замовник в більшості випадків знає, що хоче отримати в результаті, а команда розробників знає, як зробити продукт. Але звести воєдино бізнес логіку і технічні моделі непросто. Тому для цифрової трансформації бізнесу важливо залучити одного або декількох бізнес-аналітиків. Завдання цих фахівців – детально прояснити бізнес вимоги замовника і перевести їх на технічну мову IT-розробників.

Ще один безперечний аргумент на користь попереднього аналізу бізнесу – це неможливість максимально докладної і повної документації всіх початкових вимог до продукту. Навіть якщо замовник має базове розуміння принципів розробки програмного забезпечення і точно усвідомлює, що саме і як він хоче автоматизувати в своєму бізнесі, він не зможе скласти ідеальне ТЗ, яке б повністю задовольнило команду розробників і відповіло на всі суперечливі питання.

Тимчасові витрати на формування такого документа перевищили б розумні межі і були б невиправдано великі.

Набагато надійніше доручити складання детальних вимог до цифрового продукту людині, який:

  • з одного боку, зможе перейнятися бізнес філософією замовника;
  • з іншого боку, буде в змозі доступно і глибоко поставити завдання програмістам.

Компанія Avada Media надає послуги з бізнес аналізу в форматі аутсорсингу, а також рекомендує включити попередній аналіз бізнес-процесів в реалізацію всіх проєктів цифрової трансформації рівня підприємства. Без попереднього аналізу бізнесу навряд чи вдасться домогтися ефективного впровадження корпоративних проєктів по типу CRM- і ERP-систем. Тому пропонуємо вам ознайомитися зі стислим описом ролі бізнес-аналітика в нашій команді.

Послуги Avada Media

Роль системного аналізу в цифровій трансформації бізнесу Послуги Avada Media

Для того щоб приступити до перших етапів розробки програмного забезпечення – формування ТЗ і прототипуванню цифрового продукту необхідний попередній аналіз як бізнесу, так і всього ринку, на якому працює замовник. Для того щоб точно і правильно зрозуміти вимоги, які висуваються до цифрового продукту потрібно:

  • зрозуміти бізнес-схеми і ключові процеси, згідно яким працює компанія;
  • з’ясувати роль і функціональність відповідальних фахівців;
  • зафіксувати існуючий документообіг і т.д.

Найпростіше для цієї мети запросити одного або декількох бізнес-аналітиків, які змогли б вивчити діяльність компанії на практиці.

Протягом кількох днів або навіть тижнів вони повинні вникнути та зробити протокол існуючої схеми діяльності підприємства, регулярно контактуючи із замовником. В результаті бізнес-аналітики на основі цих даних формують розгорнутий документ, який стає основою технічного завдання.

Детальна бізнес-модель, яку фіксує бізнес-аналітик, стає фундаментом розробки програмного забезпечення. Вона ж буде основою для удосконалення, автоматизації та оптимізації бізнес- моделі компанії в інтересах замовника.

Таким чином бізнес-аналітик виступає проміжною ланкою між командою розробників і представниками бізнесу. Він глибоко включений в процес розробки ПЗ, одночасно розуміє і відстоює інтереси замовника.

3 levels

Рівні роботи бізнес-аналітика 3 levels

Робота бізнес-аналітика зводиться до кількох ключових функцій – це системний аналіз роботи підприємства, комунікація з замовником і з командою, детальне документування вимог.

  • Формування вихідних вимог у вигляді розгорнутого ТЗ – це те, з чого починається розробка будь-якого цифрового проєкту. Бізнес-аналітик повинен зрозуміти основний запит замовника, вивчити його бізнес і постаратися знайти найбільш просте і логічне рішення проблеми.
  • Комунікація і включення в процеси має на увазі глибокий контакт з замовником в режимі зворотного зв’язку, а також регулярну роботу в форматі мозкового штурму з командою програмістів. Тому бізнес-аналітик бере участь в прототипуванні цифрового продукту, включений у створення функціонального призначеного для користувача інтерфейсу і тестування програмного забезпечення.
  • Складання документації та управління мінливими вимогами до продукту необхідно при гнучкій розробці програмного забезпечення за методом Scrum (робота в форматі спринтів – відрізків часу в 1-2 тижні з чітко окресленими завданнями). В процесі створення програмного забезпечення бачення замовника, вихідні умови або інші фактори можуть змінюватися. Тому бізнес-аналітик відстежує і фіксує зміну моделі цифрової трансформації, пропонуючи найбільш оптимальні варіанти вирішення в нових умовах і протоколюючи існуючий стан справ.

В результаті бізнес-аналітик забезпечує оптимальну двосторонню комунікацію команди розробників і замовника і бере участь в пошуку власних шляхів розв’язання при виникненні кризових ситуацій.

Бізнес-аналітика
Сервіси управління проєктами та спільної роботи

Як бізнес-аналітик бере участь в розробці ПЗ Сервіси управління проєктами та спільної роботи

Сучасний підхід до розробки програмного забезпечення дає можливість ефективної дистанційної участі фахівців різного профілю в розробці цифрових рішень. Для цього бізнес-аналітик нарівні з замовником і програмістами отримує доступ до різних сервісів управління проєктами та спільної роботи.

Перш за все, мова йде про такі системи:

  • загальне управління проєктом може проводитися в системі Teamwork;
  • для відстеження помилок і змін застосовують систему Jira;
  • для детального ведення документації застосовують вікі-систему Confluence.

Участь бізнес-аналітика в процесі розробки ПЗ забезпечить необхідний рівень інтеграції і знизить імовірність стратегічних помилок, коли процес розробки направляється по невірному сценарію.

Команда Avada Media

Для реалізації яких проєктів важливо залучити бізнес-аналітика? Команда Avada Media

Як вже говорилося, участь бізнес-аналітика необхідно в реалізації всіх проєктів рівня підприємства. До них відносять такі проєкти:

  • CRM-системи управління базою контактів і клієнтів;
  • ERP-системи, що забезпечують автоматизацію діяльності всієї компанії;
  • окремі випадки ERP-систем, такі як PPM-системи по управлінню портфелем проєктів, PLM-системи управління життєвим циклом виробів, MES-системи контролю виробничих процесів, SCM-системи управління поставками;
  • конкретні галузеві рішення в сфері бухгалтерії, систем вантажоперевезень, ресторанного бізнесу та багато іншого.

Компанія Avada Media готова включити бізнес-аналітика, системного аналітика і системного архітектора (проєктувальника ПЗ) до складу команди розробників для аналізу вашого бізнесу і складання детального технічного завдання. Такий підхід забезпечить простий і очевидний алгоритм майбутньої розробки ПЗ і дасть чітке розуміння орієнтовного бюджету розробки продукту на ранніх етапах цифрової трансформації бізнесу.

Створюємо дивовижні проєкти

Останні роботи

Кращим підтвердженням нашої кваліфікації та професіоналізму є історії успіху наших клієнтів і відмінності в їх бізнесі до і після співпраці з нами.

Що про нас кажуть

Наші клієнти Що про нас кажуть

Наша команда

Успішні проєкти
створюються тільки командою Наша команда

(Ru) Photo 11
(Ru) Photo 10
Photo 9
Photo 8
Photo 7
Photo 6
Photo 5
Photo 4
Photo 3
Photo 2
Photo 1
(Ru) Photo 12
З'явилися питання?

Зв'яжіться з експертами З'явилися питання?

+
@
Згода на обробку персональних даних

Користувач, оформляючи заявку на сайті https://avada-media.ua/ (далі – Сайт), погоджується з умовами цієї Згоди на обробку персональних даних (далі – Згода) відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”. Прийняттям (акцептом) оферти Згоди є відправка заявки з Сайту або замовлення у Оператора за телефонами Сайту.

Користувач дає свою згоду на обробку своїх персональних даних з наступними умовами:

  1. Дане Згода дається на обробку персональних даних як без, так і з використанням засобів автоматизації. </ Li>
  2. Згода поширюється на наступну інформацію: ПІБ, телефон, електронна пошта. </ Li>
  3. Згода на обробку персональних даних дається з метою надання Користувачу відповіді на заявку, подальшого укладення та виконання зобов’язань за договорами, здійснення клієнтської підтримки, інформування про послуги, які, на думку Оператора, можуть представляти інтерес для Користувача, проведення опитувань і маркетингових досліджень . </ li>
  4. Користувач, надає Оператору право здійснювати наступні дії (операції) з персональними даними: збір, запис, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміну), використання, знеособлення, блокування, видалення і знищення, передача третім особам, з згоди суб’єкта персональних даних і дотриманням заходів, що забезпечують захист персональних даних від несанкціонованого доступу. </ li>
  5. Персональні дані обробляються Оператором до завершення всіх необхідних процедур. Також обробка може бути припинена за запитом Користувача на електронну пошту: [email protected] </ li>
  6. Користувач підтверджує, що, даючи Згода, він діє вільно, своєю волею і в своєму інтересі. </ Li>
  7. Справжнє Згода діє безстроково до моменту припинення обробки персональних даних з підстав, зазначених у п.5 даного документа. </ Li>
    </ Ol>

Долучайтеся до нас

Надіслати резюме

+
@
Файли cookies
Будь ласка, дозвольте використання cookies для більш ефективної роботи з сайтом